Seminarium dyplomowe - 2 i złożenie pracy [10-PE-LIC2a]
Rok akademicki 2016/2017
Seminarium,
grupa nr 13
Przedmiot: | Seminarium dyplomowe - 2 i złożenie pracy [10-PE-LIC2a] |
Zajęcia: |
Rok akademicki 2016/2017 [2016]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 13 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 23 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Prowadzący: | Anna Mikler-Chwastek |
Literatura: |
- Birch A., Malim T. (l995), Psychologia rozwojowa w zarysie. Od niemowlęctwa do dorosłości, PWN, Warszawa. - Bogdanowicz M. (1992), Leworęczność u dzieci, WSiP, Warszawa, - Bogdanowicz M., Kasica A. (2003), Ruch Rozwijający dla wszystkich, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk. - Bogdanowicz M., Rożyńska M. (2006), Lewa ręka rysuje i pisze. Ćwiczenia przygotowujące do pisania dla dzieci leworęcznych, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk. Bogdanowicz M.,Kisiel B., Przesnyska M.: Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa WSiP 1992. - Brazelton T. (2002), Emocjonalny i fizyczny rozwój twojego dziecka przez pierwsze trzy lata życia: punkty zwrotne, Wydawnictwo Amber, Warszawa. Brudnik E. , MoszyńskaA. , OwczarskaB. ; Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Kielce 2000. - Cackowska M. (1984), Nauka czytania i pisania w klasach przedszkolnych, WSiP, Warszawa. - Demel G. (1978), Minimum logopedyczne nauczyciela przedszkola, WSiP, Warszawa. - Dmochowska M. (1990), Zanim dziecka zacznie pisać, WSiP, Warszawa. - Dolega Z. (2003), Promowanie rozwoju mowy w okresie dzieciństwa. Prawidłowoś¬ci rozwoju, diagnozowanie i profilaktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, Domań R., Metody pedagogiki zabawy w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym , Przedszkolak, Lublin 2003 - Dzierżanka-Wyszyńska A. (1972), Rozwój psychomotoryki małego dziecka. Kształtowanie nawyków posługiwania się przedmiotem codziennego użytku, PZWS, Warszawa. - Eichelberger W. (2001), Ciałko, Wydawnictwo Prószyński i S-ka, Warszawa - Eisenberg A., Murkoff H., Hathaway S. (2004), Drugi i trzeci rok życia dziecka, Wydawnictwo Rebis, Poznań. - Eliot L. (2003), Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia, Wydawnictwo Media Rodzina, Poznań. - Emiluta-Rozya D. (1994), Wspomaganie rozwoju mowy dziecka w wieku przedszkolnym, Centrum Pedagogiczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, Warszawa. - Franus E. (1975), Sprawdziany rozwoju dziecka od urodzenia do 6 roku życia, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa. - Froehlich A. (1998), Stymulacja od podstaw, WSiP, Warszawa. GoźlińskaE. ; Słowniczek nowych terminów w praktyce szkolnej , Warszawa 2000. - Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M. (1994), Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Dom Organizatora, Toruń, - Gruszczyk-Kolczyńska E. (1994), Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki, WSiP, Warszawa. - Gruszczyk-Kolczyńska E., K. Dobosz, E. Zielińska (1996), Jak nauczyć dzieci sztuki konstruowania gier? Metodyka, scenariusze zajęć oraz wiele ciekawych gier i zabaw, WSiP, Warszawa. - Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (1997), Dziecięca matematyka. Książka dla rodziców i nauczycieli, WSiP, Warszawa. - Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2000), Dziecięca matematyka. Metodyka i scenariusze zajęć z sześciolatkami w przedszkolu, w szkole i w placówkach integracyjnych, WSiP, Warszawa. - Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków, WSiP, Warszawa. - Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. (2004), Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się., WSiP, Warszawa, - Ilg F., Ames L., Baker S. (2002), Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat, GWP, Gdańsk. - Jacuńska M. (1979), Wychowanie małego dziecka w rodzinie [w:] Rodzina a dziecko, red. M. Ziemska, PWN, Warszawa. - Jaczewski A. (1993), Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania, WSiP, Warszawa. Kaja B. , Zarys terapii dziecka, Bydgoszcz 1998. - Kamińska K. (1999), Nauka czytania i pisania dziecka w wieku przedszkolnym, WSIP, Warszawa. Karwowska - StruczykM. , Metody aktywne w przedszkolu [w:]Studia Pedagogiczne t. X1VII/85 Owczarek S.: Gimnastyka przedszkolaka, WSiP, W-wa 2001 - Kielar-Turska M., Białecka-Pikul M. (2002), Wczesne dzieciństwo [w:] Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, red. B. Harwas-Napierała, J. Trempała, PWN, Warszawa. Kupisiewicz Cz. Podstawy dydaktyki ogólnej, BGW, Warszawa 1996 Kutzner - Kozińska - Dbaj o prawidłową postawę ciała dziecka, WSiP W-wa 1995 - Lezine I. (1963), Pierwsze lata życia [w:] Psychologia dziecka od urodzenia do wieku młodzieńczego, red. M. Debesse, PZWS, Warszawa. Marta Bogdanowicz „Metoda Bon-Départ i próby jej zastosowania w przedszkolu" w „Wychowanie w przedszkolu" nr7-8/1975 r. Marta Bogdanowicz „Metoda Dobrego Startu w pracy z dzieckiem od 5-10 lat" Warszawa WSiP 1989 r. - Mass V.F. (1998), Uczenie przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej, WSiP, Warszawa. - Mielimąka S. (1997), Metody kontroli rozwoju fizycznego i psychomotorycznego [w:] Wybrane metody diagnozowania i prognozowania rozwoju dziecka do lat trzech, red, M. John-Boiys, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice. Okoń W. Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Żak, Warszawa 1995 - Olechnowicz H. (1999), Jak podtrzymać bliskość psychiczną z małym dzieckiem [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa. - Olechnowicz H. (1999), O elementarnym kształceniu najmłodszych dzieci [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa. - Olechnowicz H. (1999), Opanowanie świata rzeczy: tworzywa i zabawki [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa. - Pakuła Z. (1999), Wspomaganie rozwoju ruchowego [w:] U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, red. H. Olechnowicz, WSiP, Warszawa. - Piaget J. (1966), Narodziny inteligencji dziecka, PWN, Warszawa. - Piaget J. (1992), Mowa i myślenie u dziecka, PWN, Warszawa. - Piaget J. (1993), Psychologia dziecka, Wydawnictwo Siedmiogród, Wrocław. - Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. (1985), Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, WSiP, Warszawa. - Przetacznikowa M. (1973), Podstawy rozwoju psychicznego dzieci i młodzieży, PZWS, Warszawa. - Rutkowska-Błachowiak I. (2008), Gimnastyka buzi na wesoło, Wydawnictwo Poradnii Psychologiczno-Pedagogicznej, Poznań. - Sawa B. (1990), Dzieci z zaburzeniami mowy, WSiP, Warszawa. - Sawicka A., O znaczeniu wczesnego dzieciństwa, „Wychowanie w przedszkolu” 1999, nr 8. - Schaffer H.R. (1981), Początki uspołeczniania dziecka, PWN, Warszawa, Sherborne W.: Ruch rozwijający dla dzieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997. - Stecko E. (2002) Zaburzenia mowy u dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa. - Trawińska H. (2006), Moje dziecko w żłobku. Szansa czy konieczność? Wydawnictwo Żak, Warszawa, |
Zakres tematów: |
Metody wspomagania rozwoju dziecka |
Metody dydaktyczne: |
praca indywidualna |
Metody i kryteria oceniania: |
ocenie podlega praca dyplomowa |
Uwagi: |
seminarium III DZPE+III DZPEP dr A. Mikler-Chwastek |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.