Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2]
Semestr letni 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009. 2. Cackowska M. (red.), Integralny system nauczania początkowego, Wyd. Ped. ZNP, Kielce 1992. 3. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia). 4. Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska I., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007. 5. Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, wyd. Impuls, Kraków 2004. 6. Gołębniak B. D. (red.), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa 2002. 7. Moroz H. (red.), Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2001, (wybrane zagadnienia). 8. Muchacka B., Czaja-Chudyba I., Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007. Literatura dodatkowa 9. Sowińska H. (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011. 10. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Przemiany edukacji wczesnoszkolnej w Polsce. Sześciolatki w szkole, pojęcie gotowości szkolnej. Diagnozowanie gotowości szkolnej (2h) 2.Dyskursy edukacji wczesnoszkolnej. Projektowanie zajęć zintegrowanych między behawioryzmem a konstruktywizmem. Modele integracji, analiza przykładów zajęć zintegrowanych. (4h) 3.Szkoła jako miejsce urządzania społecznego. Projektowanie materialnej przestrzeni klasy szkolnej. Projekt studencki. (4h) 4.Monitorowanie, kontrolowanie i ocenianie osiągnięć dziecka. Od oceny opisowej do oceny kształtującej. Przygotowanie i opracowanie własnego systemu monitorowania i oceniania osiągnięć uczniów. Projekt studencki.(4h) 5.Projektowanie pracy z uczniem zdolnym. (2h) 6.Współpraca nauczyciela z rodzicami. Warsztaty metodyczne(4h) 7. Wybrane metody pracy w edukacji wczesnoszkolnej. Metody aktywizujące ucznia, Tutoring, metoda projektów. Warsztaty metodyczne (4h) 8. Podsumowanie. Prezentacja projektów przygotowywanych przez studentów podczas ćwiczeń. (6h) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA Wykład, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów, analiza przypadków (przykładów), projektowanie fragmentów zajęć, prezentacje multimedialne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: - Aktywny udział w zajęciach. - Przygotowanie konspektu zajęć zintegrowanych. - Przygotowanie projektu wyglądu klasy szkolnej. - Opracowanie przykładu arkusza monitorowania postępów ucznia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa ćwiczeniowa I PWK2 Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe - wykład, ćwiczenia 30 h+ 30 h Przygotowanie się do egzaminu, przygotowanie lektury do ćwiczeń- 60 h Liczba punktów ECTS - 4 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.