Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2] Semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pedagogiki wczesnoszkolnej [10-1S-PPW2]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 13:30 - 15:05
sala 3429/3430
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 49
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Bałachowicz J., Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2009.

2. Cackowska M. (red.), Integralny system nauczania początkowego, Wyd. Ped. ZNP, Kielce 1992.

3. Klus-Stańska D., Szczepska-Pustkowska M., Pedagogika Wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009 (wybrane zagadnienia).

4. Kopaczyńska I., Nowak-Łojewska I., Wymiary edukacji zintegrowanej, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007.

5. Sowińska H., Michalak R., Edukacja elementarna jako strategia zmian rozwojowych dziecka, wyd. Impuls, Kraków 2004.

6. Gołębniak B. D. (red.), Uczenie metodą projektów, WSiP, Warszawa 2002.

7. Moroz H. (red.), Edukacja zintegrowana w reformowanej szkole, Wyd. Impuls, Kraków 2001, (wybrane zagadnienia).

8. Muchacka B., Czaja-Chudyba I., Strategia wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2007.

Literatura dodatkowa

9. Sowińska H. (red.), Dziecko w szkolnej rzeczywistości. Założony a rzeczywisty obraz edukacji elementarnej. Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2011.

10. Czaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka? WSiP, Warszawa 2009.

Zakres tematów:

Wykład

1.Zajęcia organizacyjne. Omówienie tematyki poszczególnych wykładów, zagadnienia egzaminacyjne. (2h)

2.Znaczenie edukacji wczesnej w kontekście przemian społeczno – gospodarczych na świecie. (4h)

3.Wytyczne Komisji Europejskiej w zakresie Edukacji wczesnej (na podstawie Konkluzji Rady Europy w sprawie wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem: zagwarantujmy wszystkim dzieciom w UE dobry start w przyszłość Dziennik Urzędowy (2011/C 175/03). (4h)

4.Założenia i zasady konstruktywnego uczenia się i nauczania w klasach niższych. – w świetle podstawy programowej. (4h)

5.Dyskursy edukacji wczesnoszkolnej. Społeczno-kulturowa tożsamość szkoły. (4h)

6.Szkoła jako miejsce urządzania społecznego. Budynek szkolny, klasy, programy, podręczniki, system oceniania. (4h)

7.Społeczno-instytucjonalne role nauczyciela edukacji początkowej. Nauczyciel w relacji wolności i przymusu. (2h)

8.Potrzeby rozwojowe dziecka a specyfika wczesnej edukacji. Aktywność dziecka jako podstawa doświadczeń rozwojowych.(4h)

9.Uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych – uczeń zdolny. (2h)

Metody dydaktyczne:

METODY KSZTAŁCENIA

Wykład, analiza przypadków (przykładów), prezentacje multimedialne.

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie:

Wykłady:

Zaliczenie egzaminu ustnego

Uwagi:

grupa wykładowa I PWK

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe - wykład, ćwiczenia 30 h+ 30 h

Przygotowanie się do egzaminu, przygotowanie lektury do ćwiczeń- 60 h

Liczba punktów ECTS - 4

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)