Diagnoza i terapia logopedyczna osób z dyzartrią [10-5S-DDY]
Semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza i terapia logopedyczna osób z dyzartrią [10-5S-DDY] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Justyna Żulewska-Wrzosek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Borkowska M. (red.), (1997), „Dziecko niepełnosprawne ruchowo cz. 2.”, wyd. WS i P , Warszawa, 2. Duffy J.R., (2005), “Motor Speech Disorders, Substrates, Differential Diagnosis and Management”, wyd. Mosby Elsevier, USA 3. Jauer Niworowska O., Kwasiborska J., (2009), „Dyzartria Wskazówki do diagnozy różnicowej poszczególnych typów dyzartrii”, wyd. Komlogo, Gliwice, 4. Jauer Niworowska O.,(2008), „Diagnoza zaburzeń dyzartrycznych z uwzględnieniem ich patomechanizmu na podstawie doświadczeń własnych i danych z literatury przedmiotu”, [w:] Porayski – Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii, wyd. Dom wydawniczy Elipsa, Warszawa, 5. Jauer – Niworowska O., (2009), „Dyzartria nabyta. Diagnoza logopedyczna i terapia osób dorosłych”, wyd. APS Warszawa, 6. Tłokiński W.,(2005), „Zaburzenia mowy o typie dysartrii”, [w:] Gałkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G., (red.), Podstawy neurologopedii Podręcznik akademicki, wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
WYKŁAD: Przypomnienie i rozszerzenie informacji dotyczących zaburzeń dyzartrycznych pod kątem diagnozy logopedycznej pacjenta z dyzartrią Omówienie zasad diagnozy logopedycznej pacjenta z dyzartrią (prezentacja wybranych narzędzi diagnostycznych). Omówienie zasad i metod terapii pacjentów z dyzartria |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA: 1. Wykład 2. Ćwiczenia o Dyskusje o Pomoce audiowizualne (nagrania filmów) o Zajęcia praktyczne- obserwacja zajęć logopedycznych i samodzielne prowadzenie zajęć z osobą z dyzartrią |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI oraz ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI Godziny kontaktowe np. wykład - 15 godzin Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godzin Przygotowanie się do egzaminu - 15 godzin Inne formy - 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3 Forma zaliczenia: egzamin |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa I LOGo |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.