Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza i terapia logopedyczna osób z dyzartrią [10-5S-DDY] Semestr letni 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza i terapia logopedyczna osób z dyzartrią [10-5S-DDY]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:20 - 16:55
sala 1208
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Justyna Żulewska-Wrzosek
Literatura:

1. Borkowska M. (red.), (1997), „Dziecko niepełnosprawne ruchowo cz. 2.”, wyd. WS i P , Warszawa,

2. Duffy J.R., (2005), “Motor Speech Disorders, Substrates, Differential Diagnosis and Management”, wyd. Mosby Elsevier, USA

3. Jauer Niworowska O., Kwasiborska J., (2009), „Dyzartria Wskazówki do diagnozy różnicowej poszczególnych typów dyzartrii”, wyd. Komlogo, Gliwice,

4. Jauer Niworowska O.,(2008), „Diagnoza zaburzeń dyzartrycznych z uwzględnieniem ich patomechanizmu na podstawie doświadczeń własnych i danych z literatury przedmiotu”, [w:] Porayski – Pomsta J. (red.) Diagnoza i terapia w logopedii, wyd. Dom wydawniczy Elipsa, Warszawa,

5. Jauer – Niworowska O., (2009), „Dyzartria nabyta. Diagnoza logopedyczna i terapia osób dorosłych”, wyd. APS Warszawa,

6. Tłokiński W.,(2005), „Zaburzenia mowy o typie dysartrii”, [w:] Gałkowski T., Szeląg E., Jastrzębowska G., (red.), Podstawy neurologopedii Podręcznik akademicki, wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole

Zakres tematów:

WYKŁAD:

Przypomnienie i rozszerzenie informacji dotyczących zaburzeń dyzartrycznych pod kątem diagnozy logopedycznej pacjenta z dyzartrią

Omówienie zasad diagnozy logopedycznej pacjenta z dyzartrią (prezentacja wybranych narzędzi diagnostycznych).

Omówienie zasad i metod terapii pacjentów z dyzartria

Metody dydaktyczne:

METODY KSZTAŁCENIA:

1. Wykład

2. Ćwiczenia

o Dyskusje

o Pomoce audiowizualne (nagrania filmów)

o Zajęcia praktyczne- obserwacja zajęć logopedycznych i samodzielne prowadzenie zajęć z osobą z dyzartrią

Metody i kryteria oceniania:

OBCIĄŻENIE PRACĄ STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI oraz ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI

Godziny kontaktowe np. wykład - 15 godzin

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 godzin

Przygotowanie się do egzaminu - 15 godzin

Inne formy - 10 godzin

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 3

Forma zaliczenia: egzamin

Uwagi:

grupa wykładowa I LOGo

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)