Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczności lokalne [20-4S-SPL] Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Społeczności lokalne [20-4S-SPL]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:50 - 11:25
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

1. J. Gandziarowska-Ziołecka, J. Średnicka, K. Zyskowski (2012), „Kapitał społeczny i dobro wspólne”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. K. Kajdanek (2012), „Miasto i wieś”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

3. Robert V. Kozinets (2012), „Netnografia. Badania etnograficzne online”, rozdz. 2. Zrozumieć kulturę w sieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

4. A. Wilczyńska (2015), „Trudności ze znalezieniem zatrudnienia po ukończeniu szkoły”, w: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, str. 174-182.

5. P. Binder (2014), „Młodzi a bieda. Strategie radzenia sobie w doświadczeniu młodego pokolenia wsi pokołchozowych i popegeerowskich”, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN, str. 273-303.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do socjologii społeczności lokalnych.

2. Poziom kapitału społecznego w polskim społeczeństwie - próba diagnozy.

3. Specyfika wiejskich społeczności lokalnych.

4. Młodzi mieszkańcy wsi a zmiana społeczna w środowiskach wiejskich w Polsce.

5. Badanie przejawów lokalności w przestrzeni internetowej.

6. Młodzi ludzie a rynek pracy w Polsce.

7. Młodzi ludzie w środowiskach popegeerowskich.

9. Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce.

Metody dydaktyczne:

prezentacje, praca w grupach, dyskusje dydaktyczne, elementy pracy warszatowej

Metody i kryteria oceniania:

referat, aktywność na zajęciach, realizacja indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz jakościowej analizy treści blogów internetowych w ramach grantu NCN "Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce"

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DUSC/ SPP

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)