Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Społeczności lokalne 20-4S-SPL
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Społeczności lokalne 20-4S-SPL
Zajęcia Semestr zimowy 2016/2017 (2016Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy piątek, 9:50 - 11:25
sala 1207
Budynek dydaktyczny - główny A jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Ilona Matysiak
Literatura:

1. J. Gandziarowska-Ziołecka, J. Średnicka, K. Zyskowski (2012), „Kapitał społeczny i dobro wspólne”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

2. K. Kajdanek (2012), „Miasto i wieś”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

3. Robert V. Kozinets (2012), „Netnografia. Badania etnograficzne online”, rozdz. 2. Zrozumieć kulturę w sieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

4. A. Wilczyńska (2015), „Trudności ze znalezieniem zatrudnienia po ukończeniu szkoły”, w: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, str. 174-182.

5. P. Binder (2014), „Młodzi a bieda. Strategie radzenia sobie w doświadczeniu młodego pokolenia wsi pokołchozowych i popegeerowskich”, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN, str. 273-303.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do socjologii społeczności lokalnych.

2. Poziom kapitału społecznego w polskim społeczeństwie - próba diagnozy.

3. Specyfika wiejskich społeczności lokalnych.

4. Młodzi mieszkańcy wsi a zmiana społeczna w środowiskach wiejskich w Polsce.

5. Badanie przejawów lokalności w przestrzeni internetowej.

6. Młodzi ludzie a rynek pracy w Polsce.

7. Młodzi ludzie w środowiskach popegeerowskich.

9. Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce.

Metody dydaktyczne:

prezentacje, praca w grupach, dyskusje dydaktyczne, elementy pracy warszatowej

Metody i kryteria oceniania:

referat, aktywność na zajęciach, realizacja indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz jakościowej analizy treści blogów internetowych w ramach grantu NCN "Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce"

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla II DUSC/ SPP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.