Społeczności lokalne [20-4S-SPL]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Społeczności lokalne [20-4S-SPL] | ||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ilona Matysiak | ||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. J. Gandziarowska-Ziołecka, J. Średnicka, K. Zyskowski (2012), „Kapitał społeczny i dobro wspólne”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 2. K. Kajdanek (2012), „Miasto i wieś”, w: A. Giza, M. Sikorska (red.), Współczesne społeczeństwo polskie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 3. Robert V. Kozinets (2012), „Netnografia. Badania etnograficzne online”, rozdz. 2. Zrozumieć kulturę w sieci, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 4. A. Wilczyńska (2015), „Trudności ze znalezieniem zatrudnienia po ukończeniu szkoły”, w: J. Czapiński, T. Panek (red.), Diagnoza społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków, Warszawa: Rada Monitoringu Społecznego, str. 174-182. 5. P. Binder (2014), „Młodzi a bieda. Strategie radzenia sobie w doświadczeniu młodego pokolenia wsi pokołchozowych i popegeerowskich”, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN, str. 273-303. |
||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do socjologii społeczności lokalnych. 2. Poziom kapitału społecznego w polskim społeczeństwie - próba diagnozy. 3. Specyfika wiejskich społeczności lokalnych. 4. Młodzi mieszkańcy wsi a zmiana społeczna w środowiskach wiejskich w Polsce. 5. Badanie przejawów lokalności w przestrzeni internetowej. 6. Młodzi ludzie a rynek pracy w Polsce. 7. Młodzi ludzie w środowiskach popegeerowskich. 9. Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce. |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
prezentacje, praca w grupach, dyskusje dydaktyczne, elementy pracy warszatowej |
||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
referat, aktywność na zajęciach, realizacja indywidualnych wywiadów pogłębionych oraz jakościowej analizy treści blogów internetowych w ramach grantu NCN "Rola kapitału kulturowego młodych mieszkańców wsi we współczesnych procesach przemian obszarów wiejskich w Polsce" |
||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla II DUSC/ SPP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.