Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR1] Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:00 - 11:25
(sala nieznana)
każda środa, 11:40 - 13:15
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Maria Pielichowska
Literatura:

literatura obowiązkowa:

- Budniak A., 2010, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Oficyna Wyd. Impuls, Kraków

- Domka L. 2001, Dialog z przyrodą w edukacji dla ekorozwoju, PWN, Warszawa-Poznań

- Dymara B., Michałowski S., Wollman – Mazurkiewicz L., 2000, Dziecko w świecie przyrody. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków

- Parczewska T., 2005, Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III. Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin

- Piaget J., 2011, Mowa i myślenie dziecka. PWN, Warszawa

- Szewczuk K., 2013, Mali badacze –doświadczenia przyrodnicze w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja elementarna w teorii i praktyce, 1(27).s.27-44, Akademia Ignatianum w Krakowie.

literatura uzupełniająca:

- Paśko I., 2001, Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów szkół podstawowych klas 1-3. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie,

- Tuszyńska L. (red.) 2010, Edukacja środowiskowa w społeczeństwie wiedzy. Wydział Biologii UW, Warszawa

- googl scholar - dok.pdf: Knopik M. - 2014 - sawg.pl; Twórcze umysły. Edukacja ku kreatywności.

Domagała-Zyśk E., Knopik M., Knopik T., Kucharska B .- drw.lechaa.pl Doświadczam-rozumiem-wiem. Lublin 2012,

Zakres tematów:

-techniki twórczego myślenia w zakresie edukacji przyrodniczej.

-rozpoznawanie wybranych gatunków roślin i zwierząt w naturze -zajęcia w terenie

- projektowanie pomocy dydaktycznych - np. zegary przylotów i odlotów wybranych gatunków ptaków.

- projektowanie i przeprowadzanie przyrodniczych gier terenowych.

- formułowanie celów szczegółowych

- alternatywne strategie uczenia myślenia

- praca z filmem przyrodniczym

Metody dydaktyczne:

Metody: gry dydaktycznej; działania praktyczne; metoda mini projektów terenowych; dyskusja

-techniki twórczego myślenia

-przyrodnicze gry terenowe

-zajęcia w terenie

(praca z mapa i kompasem;

praca z narzędziami multimedialnymi)

-alternatywne strategie uczenia myślenia.

-praca zespołowa

Metody i kryteria oceniania:

w zespole zaprojektowanie przyrodniczej gry terenowej dla dzieci w Łazienkach Królewskich. przygotowanie albumu multimedialnego rośliny w jesiennej szacie.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III WPW2

Godziny kontaktowe: ćwiczenia -30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - ...25h

Przygotowanie narzędzi dydaktycznych -20h

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)