Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR1]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka edukacji przyrodniczej [10-1S-MPR1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 8:00 - 11:25
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Maria Pielichowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
literatura obowiązkowa: - Budniak A., 2010, Edukacja społeczno-przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Oficyna Wyd. Impuls, Kraków - Domka L. 2001, Dialog z przyrodą w edukacji dla ekorozwoju, PWN, Warszawa-Poznań - Dymara B., Michałowski S., Wollman – Mazurkiewicz L., 2000, Dziecko w świecie przyrody. Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków - Parczewska T., 2005, Metody aktywizujące w edukacji przyrodniczej uczniów klas I-III. Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin - Piaget J., 2011, Mowa i myślenie dziecka. PWN, Warszawa - Szewczuk K., 2013, Mali badacze –doświadczenia przyrodnicze w edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja elementarna w teorii i praktyce, 1(27).s.27-44, Akademia Ignatianum w Krakowie. literatura uzupełniająca: - Paśko I., 2001, Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów szkół podstawowych klas 1-3. Wyd. Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, - Tuszyńska L. (red.) 2010, Edukacja środowiskowa w społeczeństwie wiedzy. Wydział Biologii UW, Warszawa - googl scholar - dok.pdf: Knopik M. - 2014 - sawg.pl; Twórcze umysły. Edukacja ku kreatywności. Domagała-Zyśk E., Knopik M., Knopik T., Kucharska B .- drw.lechaa.pl Doświadczam-rozumiem-wiem. Lublin 2012, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
-techniki twórczego myślenia w zakresie edukacji przyrodniczej. -rozpoznawanie wybranych gatunków roślin i zwierząt w naturze -zajęcia w terenie - projektowanie pomocy dydaktycznych - np. zegary przylotów i odlotów wybranych gatunków ptaków. - projektowanie i przeprowadzanie przyrodniczych gier terenowych. - formułowanie celów szczegółowych - alternatywne strategie uczenia myślenia - praca z filmem przyrodniczym |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: gry dydaktycznej; działania praktyczne; metoda mini projektów terenowych; dyskusja -techniki twórczego myślenia -przyrodnicze gry terenowe -zajęcia w terenie (praca z mapa i kompasem; praca z narzędziami multimedialnymi) -alternatywne strategie uczenia myślenia. -praca zespołowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
w zespole zaprojektowanie przyrodniczej gry terenowej dla dzieci w Łazienkach Królewskich. przygotowanie albumu multimedialnego rośliny w jesiennej szacie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla III WPW2 Godziny kontaktowe: ćwiczenia -30h Przygotowanie się do zajęć, lektury - ...25h Przygotowanie narzędzi dydaktycznych -20h |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.