Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1] Semestr letni 2016/2017
Laboratorium/warsztaty, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1]
Zajęcia: Semestr letni 2016/2017 [2016L] (zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Terminy i miejsca: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 6
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
jednokrotnie, poniedziałek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 9:50 - 11:25
sala 3630
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 29
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Anna Witkowska-Tomaszewska
Literatura:

1. Skrzypczak, Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań 2003

2. E. Zalewska, Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury, [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009.

3. E. Zalewska, Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009.

4. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012

5. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009

6. J. Bałachowicz, A. Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości, WAPS, Warszawa 2015

Zakres tematów:

1.(4h) Podstawa programowa. (Cele, zadania szkoły, wytyczne do pracy, treści programowe.)

2. (4h) Programy edukacyjne. (Pojęcie programu szkolnego, budowa programu, projekt studencki autorski program edukacyjny.)

3. (2h)Pakiety edukacyjne dostępne na rynku wydawniczym. (Prezentacja wyników badań nad ewaluacją podręcznika pod kontem rozwoju aktywności poznawczej ucznia.)

4. (5h) Elementarz, pakiety edukacyjny. (Projekt studencki ewaluacja wybranego podręcznika szkolnego.)

Metody dydaktyczne:

Metody kształcenia:

Projektowa, dyskusja, burza mózgów, podająca

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu:

- Przygotowanie ewaluacji jednego wybranego podręcznika

Uwagi:

gr warsztatowa dla III PWK2

Przygotowanie się do zajęć, czytanie lektury (15h)

Przygotowanie się do zajęć (15h)

Przygotowanie projektu (30h)

ECTS 2 punkty

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)