Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1]
Semestr letni 2016/2017
Laboratorium/warsztaty,
grupa nr 2
Przedmiot: | Programy i pakiety edukacyjne [10-1S-PPE1] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Laboratorium/warsztaty [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, poniedziałek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 9:50 - 11:25
sala 3630 Budynek z aulami C jaki jest adres? |
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Skrzypczak, Podręcznik szkolny. Wymagania, ocena, rozbudowa, metodyka stosowania, Poznań 2003 2. E. Zalewska, Programy kształcenia i podręczniki szkolne w edukacji początkowej jako „wybór z kultury, [w:] D. Klus-Stańska, M. Szczepska-Pustkowska, Pedagogika wczesnoszkolna – dyskursy, problemy, rozwiązania, Warszawa 2009. 3. E. Zalewska, Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: między ujęciem konwencjonalnym a dyskursywno- analitycznym, [za:] T. Höhne, Schulbuchwissen. Umrisse einer Wissen Und Mediwntheorie des Schulbuches, [w:] L. Huryło, D. Klus-Stańska, M. Łojko, Paradygmaty współczesnej dydaktyki, Kraków 2009. 4. R. J. Marzano Sztuka i teoria skutecznego nauczania, Warszawa 2012 5. Podstawa programowa z komentarzami: Tom 1. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, MEN, Warszawa 2009 6. J. Bałachowicz, A. Witkowska-Tomaszewska, Edukacja wczesnoszkolna w dyskursie podmiotowości, WAPS, Warszawa 2015 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.(4h) Podstawa programowa. (Cele, zadania szkoły, wytyczne do pracy, treści programowe.) 2. (4h) Programy edukacyjne. (Pojęcie programu szkolnego, budowa programu, projekt studencki autorski program edukacyjny.) 3. (2h)Pakiety edukacyjne dostępne na rynku wydawniczym. (Prezentacja wyników badań nad ewaluacją podręcznika pod kontem rozwoju aktywności poznawczej ucznia.) 4. (5h) Elementarz, pakiety edukacyjny. (Projekt studencki ewaluacja wybranego podręcznika szkolnego.) |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody kształcenia: Projektowa, dyskusja, burza mózgów, podająca |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu: - Przygotowanie ewaluacji jednego wybranego podręcznika |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr warsztatowa dla III PWK2 Przygotowanie się do zajęć, czytanie lektury (15h) Przygotowanie się do zajęć (15h) Przygotowanie projektu (30h) ECTS 2 punkty |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.