Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-1S-MWS2]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka wychowania i kształtowania umiejętności społecznych dzieci [10-1S-MWS2] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 29 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Pawlak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Grochulska J., Wspomaganie rozwoju społecznego dziecka, Wrocław 1992. Dudzikowa M., Pomyśl siebie… Minieseje dla wychowawcy klasy, Gdańsk 2007. Purper-Ouakil D., Mali tyrani, Kraków 2006. Szuty J., Gdy nauczyciel jest wychowawcą, Warszawa 2001. Śliwerski B., Program wychowawczy szkoły, Warszawa 2001. Włodarski Z., Przetacznik-Gierowska M., Psychologia wychowawcza, tom 2, rozdz. 23, 26, 27, 28, 32, 33, Warszawa 2000 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia prowadzone są metodą analizy przypadków (i wykładu w kwestiach koniecznych dla zarysowania tła społecznego i psychologicznych mechanizmów działających w diagnozowanych sytuacjach wychowawczych). Skupiają się na rozwiązywaniu prawdziwych i aktualnych problemów znanych z doświadczenia prowadzącego, studentów, zaprzyjaźnionych nauczycieli, rodziców. Uczą oceny efektywności działań wychowawczych w sytuacjach typowych (socjalizacja dziecka, postawy prospołeczne, altruistyczne i empatyczne, wartości w wychowaniu) oraz w nietypowych (konflikt, agresja). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
analiza przypadku, dyskusja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena aktywności studentów w rozwiązywaniu problemów stanowiących materiał poglądowy podczas zajęć (1/2 oceny). Ocena kompetencji wychowawczych ujawnionych w prowadzeniu forów dyskusyjnych dla rodziców z problemami w wychowaniu dzieci (moderacja dyskusji oraz poradnictwo w ramach profilu "problemywychowania"). Punkty ECTS: godziny kontaktowe: 30h praca własna studenta (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia): 30h |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla III PWK1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.