Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE]
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody zabawowe w edukacji dziecka [10-1S-MZE] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Witkowska-Tomaszewska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
*Weston D. Ch., Weston M. S., Co dzień mądrzejsze – 365 gier I zabaw kształtujących wrażliwość I inteligencję emocjonalną dziecka, Prószyński i S-ka, Warszawa 2002 *Fleming I., Po prostu zaczynamy – praktyczne porady z pedagogiki zabawy, Wyd. JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Klaus W. Y., Umiejętność współpracy w grupach - zabawy i improwizacje, JEDNOŚĆ", Kielce 1999 *Pancewicz A. (red), Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe, Wyd IBE, Warszawa 1991 *Stroms G., 100 nowych gier muzycznych, Wydawnictwo KLANZA 1999 *Jachimska M. (red), Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 1994, cz. I *Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje - zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych , wyd. Oficyna Wydawnicza Unus 2000, cz.II *Faber A., Mazlish E., Jak mówić żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać aby dzieci do nas mówiły, Media Rodzina of Poznań INc, Poznań 1993 |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
2h) Świat emocji. Jak pomóc dzieciom, aby potrafiły wyrażać własne uczucia. Zabawy wzmacniające postawy prospołeczne u dzieci. (1h)Chusta Klanzy. Zabawy integrujące. Zabawy rozwijające współzawodnictwo. Zabawy rozwijające poczucie zaufania w grupie. (2h)Ćwiczenia integracyjne dla dzieci metodą Weroniki Sherborne. Rozwijanie inicjatywy i aktywności w zabawie. Rozwijanie poprzez ruch świadomości własnego ciała, przestrzeni oraz działania w niej. Doznawanie przyjemności i radości poprzez bliski kontakt dzieci. (1h)Ćwiczenia relaksacyjne Czym jest stres. Jak Radzic sobie ze stresem. Ćwiczenia relaksacyjne. (2h) Drama. Czym jest drama. Czym drama różni się od teatru. Scenariusz dramy w oparciu o Małego księcia. (2h) Bajko terapia jako metoda mówiąca o trudnych sprawach językiem dziecka. Bajki relaksacyjne, psychoedukacyjne. (1h) Metoda kinestezji ruchu. Zestaw ćwiczeń rozwijających sprawności półkul mózgowych, myślenia, spostrzegania. (1h) Gry i zabawy wzmacniające poczucie empatii u dzieci. s. (1h)Gry i zabawy rozwijające kreatywność.(1h) Gry i zabawy rozwijające zdolności poznawcze: pamięć, spostrzeganie.(1h) Zabawy rozwijające zdolności manualne. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody: Prezentacja, warsztaty, metoda projektowa, dyskusja, gry symulacyjne |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia przedmiotu będzie: 1. Aktywny udział w ćwiczeniach proponowanych podczas zajęć 2. Obecność na zajęciach 3. Przygotowanie konspektu zajęć wykorzystujących metody zabawowe 3. Przygotowanie bajki psychoedukacyjnej |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr ćwiczeniowa dla III PWK1 Aktywny udział w zajęciach 30h Przygotowanie konspektu , bajki psychoedukacyjnej, przygotowanie się do zajęć 30h Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.