Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP]
Semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 2
Przedmiot: | Metodyka zajęć pozalekcyjnych [10-1S-MZP] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 13 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jarosław Michalski | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Obowiązkowa: 1. F. Bereźnicki: Zajęcia pozalekcyjne. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2007. 2. Błajet P., Pedagogika sportu, w: Pedagogika, t.4. Redakcja naukowa B. Śliwerski. GWP, Gdańsk 2010. 3. Łobocki M., W poszukiwaniu skutecznych form wychowania. WSiP, Warszawa 1990. 4. Edukacja artystyczna wobec przemian w kulturze. W. Limont, K. Nielak-Zawadzka. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2005. Uzupełniająca: 1. A. Baum, J. Łukasiewicz-Wieleba, J. Wiśniewska, I.Konieczna. Innowacyjne wspieranie rozwoju uczniów. Projekt Edukacja przez szachy w szkole. Wydawnictwo APS, Warszawa 2017. 2. W. Muszyński, M. Sokołowski (red), Homo Creator czy Homo Ludens. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Omówienie programu realizacji zajęć. Wprowadzenie do problematyki zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych. 2. Czas wolny dzieci i młodzieży, ujęcia interpretacyjne, funkcje, wartości i zagrożenia. 3. Funkcje zajęć pozalekcyjnych i ich charakterystyka. 3. Zajęcia w świetlicy szkolnej - charakterystyka. 4. Koła zainteresowań w szkole. 5. Realizacja zajęć teatralnych w szkole. 6. Przygotowanie nauczyciela do pracy z uczniami w ramach zajęć teatralnych. 7. Wykorzystanie efektów zajęć pozalekcyjnych w szkole. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
- wykład konwersatoryjny - wykład improwizowany - analiza przypadków - metody aktywizujące |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, laboratorium): 45 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 15 godz. Przygotowanie się do egzaminu: 15 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa dla II ASKn-EK |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.