Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka [10-1S-EPZ]
Semestr zimowy 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka [10-1S-EPZ] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Jan Jelinek | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Jelinek J.A., Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu, w: „Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu”, red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Kraków, Wyrawdnictwo Bliżej Przedszkola. • Muchacka B.: Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej, Wydawnictwo AP, Kraków 2006 • Sławińska M.: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu, Impuls, Kraków 2010 • Kielar-Turska M.: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, WSiP, Warszawa 1992 • Elbanowska St.: Przyroda nieożywiona w wychowaniu przedszkolnym, WSiP, Warszawa 1983 Literatura uzupełniająca • G. Walter: „Żywioły w przedszkolu” seria: Ogień, Powietrze, Ziemia, Woda, Kielce 2004, • Saan: „365 pomysłów na eksperymentowanie” (2005), oraz „365 pomysłów na majsterkowanie” (2006), Wydawnictwo Rea, Warszawa; |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Blok 1. Kontakt z naturą jako forma poznawania świata. Realizacja przyrody ożywionej i nieożywionej w przedszkolu i szkole. Blok 2. Rozwój dziecięcego myślenia, w kontekście poznawania świata. Sposoby dostosowania procesu dydaktycznego, aby skutecznie budować wiedzę dzieci na temat świata przyrody i kształtować postawy proprzyrodnicze i proekologiczne. Blok 3. Obserwacja, modele dydaktyczne, eksperyment przyrodniczy, pokaz, objaśnienie jako skuteczne metody zachęcające do bezpośredniego poznawania przez dzieci otaczającego świata przyrody. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Metody słowne: wykład, opis, dyskusja, a także metody pokazu. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
egzamin |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
gr wykładowa dla III WZP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.