Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka 10-1S-EPZ
Semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka 10-1S-EPZ
Zajęcia Semestr zimowy 2016/2017 (2016Z) (zakończony)
Wykład (WYK), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 9:50 - 11:25
sala 120
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 22
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jan Jelinek
Literatura:

Literatura obowiązkowa

• Jelinek J.A., Edukacja przyrodnicza starszych przedszkolaków w domu i w przedszkolu, w: „Starsze przedszkolaki. Jak skutecznie je wychowywać i kształcić w przedszkolu i w domu”, red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Kraków, Wyrawdnictwo Bliżej Przedszkola.

• Muchacka B.: Zabawy badawcze w edukacji przedszkolnej, Wydawnictwo AP, Kraków 2006

• Sławińska M.: Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu, Impuls, Kraków 2010

• Kielar-Turska M.: Jak pomagać dziecku w poznawaniu świata, WSiP, Warszawa 1992

• Elbanowska St.: Przyroda nieożywiona w wychowaniu przedszkolnym, WSiP, Warszawa 1983

Literatura uzupełniająca

• G. Walter: „Żywioły w przedszkolu” seria: Ogień, Powietrze, Ziemia, Woda, Kielce 2004,

• Saan: „365 pomysłów na eksperymentowanie” (2005), oraz „365 pomysłów na majsterkowanie” (2006), Wydawnictwo Rea, Warszawa;

Zakres tematów:

Blok 1. Kontakt z naturą jako forma poznawania świata. Realizacja przyrody ożywionej i nieożywionej w przedszkolu i szkole.

Blok 2. Rozwój dziecięcego myślenia, w kontekście poznawania świata. Sposoby dostosowania procesu dydaktycznego, aby skutecznie budować wiedzę dzieci na temat świata przyrody i kształtować postawy proprzyrodnicze i proekologiczne.

Blok 3. Obserwacja, modele dydaktyczne, eksperyment przyrodniczy, pokaz, objaśnienie jako skuteczne metody zachęcające do bezpośredniego poznawania przez dzieci otaczającego świata przyrody.

Metody dydaktyczne:

Metody słowne: wykład, opis, dyskusja, a także metody pokazu.

Metody i kryteria oceniania:

egzamin

Uwagi:

gr wykładowa dla III WZP

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.