Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole [10-1S-PRW] Semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole [10-1S-PRW]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 8:50 - 10:35
sala 6
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 16
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Kulesza
Literatura:

Obowiązkowa:

Smolińska-Theiss, B. (2015). Funkcja opiekuńczo-wychowawcza szkoły – relikt przeszłości, czy współczesne wyzwanie. (w): Pedagogika społeczna. s. 127-145

Czekierda, P., Budzyński, M., Traczyński, J., Zalewski, Z., Zembrzuska, A. (2009). Tutoring w szkole. Między teorią a praktyką zmiany edukacyjnej. Wrocław. Towarzystwo Edukacji Otwartej.

Sowisło, M. (2008). Dla dobra dziecka. O warsztacie pracy nauczyciela-wychowawcy. Kraków. Oficyna Wydawnicza Impuls

Paris, G. S. Ayres, L. R. (1997). Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem. Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Warszawa

Babicka-Wirkus, A. (2015). Uczeń (nie) biega i (nie) krzyczy. Impuls. Kraków

Christopher, C. J. (2004). Nauczyciel – rodzic. Skuteczne porozumiewanie się. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Sopot

Uzupełniająca:

Śliwerski B. (2005). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków

Kozdroń, A. (2014). Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców. Warszawa. Difin.

Jąder-Taboł, M. (2015). Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi. Kraków. Impuls.

Kołakowska, A., Pisula, A. (2016). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.

Całusińska, M. (2012). Trening umiejętności wychowawczych. Dla rodziców i specjalistów. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Sopot

Zakres tematów:

Opieka i wychowanie jako rodzaj relacji międzyludzkiej – od opieki ubezwłasnowolnienia do opieki - elementu systemu społecznego podtrzymania.

Szkoła jako podstawowe środowisko opiekuńczo-wychowawcze. Formy indywidualnej i grupowej pracy z dziećmi i z młodzieżą.

Zadania pedagoga szkolnego/wychowawcy.

Prawa dziecka w pracy opiekuńczo-wychowawczej na terenie szkoły.

Metody dydaktyczne:

- prezentacja multimedialna

- wykład

- dyskusja dydaktyczna

Metody i kryteria oceniania:

- egzamin pisemny

- ocena aktywności studenta na zajęciach

Uwagi:

gr wykładowa dla III POW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)