Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka czytania i pisania w przedszkolu i szkole – metodyka [10-1S-NCP] Semestr zimowy 2016/2017
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Nauka czytania i pisania w przedszkolu i szkole – metodyka [10-1S-NCP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 9:50 - 11:25
sala 6a
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Marta Krasuska-Betiuk
Literatura:

Awramiuk E., (2006) Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok.

Cieszyńska J., (2005) Nauka czytania krok po kroku: jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków

Jaszczyszyn E., (2010) Modele edukacji czytelniczej w przedszkolu a gotowość do czytania i umiejętności czytania dzieci sześcioletnich, Białystok.

Jurek A., (2012) Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania, Gdańsk.

Jakubowicz-Bryx A.(2011), Edukacja czytelnicza wyzwaniem współczesnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, Bydgoszcz.

Nauka czytania w Europie, (2011) red. Delhaxhe Arlette, Isabelle De Coster, Nathalie Baidak, Akvile Motiejunaite, Sogol Noorani, FRSE, Warszawa

Żytko, M., (2006) Pisanie - żywy język dziecka, Warszawa

Zakres tematów:

1. Czytanie i pisanie jako formy komunikacji językowej.

2. Swoiste i nieswoiste komponenty gotowości do nauki czytania i pisania.

3. Etapy rozwoju umiejętności czytania.

4. Nauka czytania i pisania w elementarzach.

5. Modele edukacji czytelniczej w przedszkolu i szkole.

6. Język pisany w edukacji przedszkolnej i szkolnej.

7. Sposoby animacji czytelnictwa dziecięcego.

Metody dydaktyczne:

wykład problemowy, dyskusja.

Metody i kryteria oceniania:

Obecność na wykładach, obserwacja udziału w dyskusjach problemowych, ocena odpowiedzi pisemnych na pytania testu kompetencji

Zagadnienia egzaminacyjne:

1. Komponenty gotowości do czytania i pisania (swoiste i nieswoiste).

2. Etapy rozwoju umiejętności czytania.

3. Metody nauki czytania i pisania (obowiązuje znajomość 3)

4. Pomoce dydaktyczne do nauki czytania i pisania (rola elementarzy).

5. Tok metodycznego postępowania przy wprowadzaniu nowej litery.

6. Sposoby animacji czytelnictwa dziecięcego.

Uwagi:

gr wykładowa dla III EPW

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)