Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Zabawa w edukacji elementarnej 10-1S-ZEE
Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Zabawa w edukacji elementarnej 10-1S-ZEE
Zajęcia Semestr zimowy 2016/2017 (2016Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 11:40 - 13:15
sala 6a
Obiekt Czerniakowska jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Grażyna Hennel
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

Baer U.: Gry dyskusyjne. Wyd. KLANZA

Kędzior – Niczyporuk E.: Wprowadzenie do pedagogiki zabawy. Wyd. KLANZA Lublin 2003

Kędzior- Niczyporuk E. red. „O metodzie Klanzy. Teoria i praktyka ” Wydawnictwo KLANZA Lublin 2010

Marcinkowska M., Hofman Z.: Zabawa jako metoda pracy z grupą - założenia teoretyczne pedagogiki zabawy, Warszawa 2000

Reichel R., Rabenstein R., Thanhoffer M., Grupa i ruch. Tańce dla grupy. Opis: Tańce i zabawy dla grupy. Wyd. KLANZA GRUPA i ZABAWA, kwartalnik metodyczny

Literatura uzupełniająca:

Pacewicz A.. (red.) Psychologiczne gry i ćwiczenia grupowe. Tokarczuk O. (red.) Grupa bawi się i pracuje. UNUS Vopel K.W. „Zabawy interakcyjne”, Wydawnictwo Jedność, Kielce 1999

Zakres tematów:

Cele przedmiotu:

Nabywanie przez uczestników umiejętności świadomego doboru metod do celów oraz potrzeb grupy.

Zapoznanie z zasadami konstruowania scenariuszy zajęć, podczas których wykorzystywane są metody aktywizujące.

Zapoznanie z rolą zabawy w edukacji elementarnej i możliwościami wzbogacenia lekcji o metody pedagogiki zabawy.

Ćwiczenie w dawaniu i otrzymywaniu informacji zwrotnych > Przedstawienie struktur komunikacyjnych w pracy z dużą grupą. > Inspirowanie do poszukiwania nowych, ciekawych metod pracy z grupą. > Integracja słuchaczy poprzez aktywne działanie w grupach zadaniowych. > Kształcenie umiejętności współpracy w grupie. > Poszerzenie i pogłębienie samowiedzy oraz poprawa samooceny słuchaczy

Treści przedmiotu:

Kształcenie umiejętności przygotowania i prowadzenia zajęć aktywizujących grupę.

Nabywanie przez uczestników umiejętności świadomego doboru metod do celów oraz potrzeb grupy.

Zapoznanie z zasadami konstruowania scenariuszy zajęć, podczas których wykorzystywane są metody aktywizujące.

Prezentacja projektów edukacyjnych, kulturalno-artystycznych, w których w praktyce działań animacyjnych wykorzystywane są metody aktywizujące.

Przedstawienie struktur komunikacyjnych w pracy z dużą grupą.

Metody i techniki pracy animacyjnej- metody ułatwiające integrację grupy (szybkie poznanie imion, poznanie nowego otoczenia), budujące zaufanie w grupie, ułatwiające sytuacje początkowe, ćwiczenia umożliwiające samopoznanie i poznanie innych, gry dydaktyczne i symulacyjne ułatwiające rozpoznanie problemu, jego uwarunkowań, metody ułatwiające wymianę myśli, gry dyskusyjne, zabawy rozluźniające, odprężające, oparte o ruch, taniec, gest, metody informacji zwrotnej, ułatwiające opracowanie tematu, integrujące duże grupy, umożliwiające wszystkim wspólną aktywna zabawę, bez rywalizacji, proste techniki plastyczne.

Metody dydaktyczne:

Zajęcia warsztatowe prowadzone metodami aktywizującymi. Ich celem jest zapoznanie studentów z wybranymi technikami zabawowymi, które mogą być inspiracją do poszukiwania nowych, twórczych rozwiązań w pracy z grupą.

Metody i kryteria oceniania:

Poprzez czynne uczestnictwo studenci poznają cele, zasady i podstawy teoretyczne stosowania zabawy w edukacji elementarnej, kształcą umiejętności tworzenia i prowadzenia zajęć dla małych i dużych grup. Uczestnicy przygotują i przeprowadzą zajęcia z uwzględnieniem animacji fabularnej i wynikania struktur.

Uwagi:

gr ćwiczeniowa dla III EPW

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie prezentacji na zaliczenie przedmiotu 20

Inne formy 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS 3

Do listy studentów mają dostęp koordynatorzy przedmiotu, uczestnicy oraz prowadzący grup. Jesteś uczestnikiem, zatem masz dostęp.

wyślij wiadomość do studentów tej grupy (przez USOSmail)

Lista jest pusta
Nazwisko Imiona Stan
Lista jest pusta
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.