Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedeutologia [10-2S-PDU] Semestr zimowy 2016/2017
Ćwiczenia, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Pedeutologia [10-2S-PDU]
Zajęcia: Semestr zimowy 2016/2017 [2016Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 13:30 - 15:05
sala 3305
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Jarosław Michalski
Literatura:

Obowiązkowa:

Dudzikowa M.: Pomyśl siebie. Minieseje dla wychowawcy klasy. GWP. Gdańsk 2007.

Kwiatkowska H., Pedeutologia. WAiP, Warszawa 2008.

Michalski J., Takt pedagogiczny w sztuce nauczycielskiego działania. Wydawnictwo APS, Warszawa 2010.

Szempruch J., Pedeutologia. Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2013.

Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. GWP, Sopot 2010.

Uzupełniająca:

Gaś Z.: Doskonalący się nauczyciel. Wydawnictwo UMCS, Lublin 2001.

Kotusiewicz A. (red).: Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. Wyd. Trans Humana, Białystok 2000.

Gajdzica A.: Portret zbiorowy nauczycieli aktywnych. Wydawnictwo Adam Marszałek, Cieszyn-Toruń 2013.

Zakres tematów:

Ćwiczenia:

1. Geneza pedeutologii od Eusebiettiego do współczesności

2. Podejścia teoretyczne do osoby nauczyciela i ich charakterystyka

3. Takt i nietakt pedagogiczny w pracy nauczyciela

4. Humor w pracy nauczyciela

4. Rozwój zawodowy nauczyciela, awans zawodowy i model świadomości refleksyjnej

6. Współpraca nauczyciela z rodzicami

7. Sprawdzian testowy

Metody dydaktyczne:

problemowa, puzzli, sytuacyjna, komiksu, rybi szkielet

Metody i kryteria oceniania:

Sprawdzian testowy

Nakład pracy studenta:

Godziny kontaktowe (ćwiczenia) 15 godzin

Przygotowanie do zajęć, lektury 10 godzin

Przygotowanie do zaliczenia na ocenę 10 godzin

Przygotowanie prezentacji 5 godzin

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa II ERI-PW gr. 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)