Ludzie mediów [10-FF-LUM]
Semestr letni 2016/2017
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Ludzie mediów [10-FF-LUM] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2016/2017 [2016L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Terminy i miejsca:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 26 |
Limit miejsc: | 30 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Marek Siwicki |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Miesięcznik Press oraz wydawane przez Instytut Dziennikarstwa UW Studia Medioznawcze 2. Ejsmond M., Kosmolska B., Media wartości wychowanie, Kraków 2005. 3. Adams S., Wywiad dziennikarski, Kraków 2007. 4. Chyliński M., Russ-Mohl S., Dziennikarstwo, Warszawa 2008. 5. Niczyperowicz A., Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Silvester Ch., Wywiady wszechczasów, Iskry 2005. 2. Wojtak M., Analiza gatunków prasowych, UMCS Lublin 2008. |
Zakres tematów: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Reporter, dziennikarz, redaktor, rzecznik prasowy – ich role w mediach i odpowiedzialność za publikowane treści. 2. Rola i przyszłość fotografii prasowej. Fotograf – osoba drugorzędna w formułowaniu przekazu medialnego czy partner reportera? 3. Osobowość człowieka mediów i jej wpływ na jakość prezentowanych treści w prasie, telewizji i Internecie a jego wydajność w pracy. 4. Metodologia tworzenia materiałów medialnych – dobre praktyki a rzeczywistość. 5. Jak człowiek mediów powinien dbać i zabiegać o swój wizerunek w mediach? Konieczność czy fanaberia? 6. Dla kogo dziennikarstwo specjalistyczne (sportowe, rolne, kultura zdrowotna, zagraniczne oraz inne). 7. Słowo, rzetelność i zasada szczególnej staranności jako wartość w środkach masowego komunikowania. 8. Celebryta czy dziennikarz? Gwiazda własnego programu czy osoba przekazująca treść widzom? 9. Podstawowe gatunki wypowiedzi dziennikarskiej w mediach – informacja, publicystyka, reportaż, rozmowa i wywiad. Jak pisać i mówić? 10.Jak pisać, mówić i komunikować się – niezbędne kompetencje osoby wypowiadającej się w mediach. |
Metody dydaktyczne: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w zespołach - metody aktywizujące |
Metody i kryteria oceniania: |
KRYTERIA OCENIANIA Ocena wypowiedzi ustnej i zaangażowanie podczas dyskusji Jakość przygotowanej prezentacji i sposób jej przedstawienia przed grupą OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania i wyniku egzaminu |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe : 30h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 20h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: 15h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 ćwiczeniowa, III rok pedagogiki EME, PKR |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.