Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ]
Semestr zimowy 2015/2016
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Proces uczenia się dzieci w domu, żłobku i przedszkolu [10-1S-PUZ] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2015/2016 [2015Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 23 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Mikler-Chwastek | ||||||||||||||||
Literatura: |
• Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007. • Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. Załącznik 1 – Podstawa programowa. • Bogdanowicz M., Metoda dobrego startu (różne opracowania). • Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycielek przedszkola, WSiP, Warszawa 2004. • Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków. Książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola, WSiP, Warszawa 2004. • Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze dla dzieci, które niebawem rozpoczną naukę w szkole. Podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego i kształtowaniu ważnych umiejętności, Wydawnictwo Edukacja Polska, Warszawa 2009. • Florek A., Dziecko w grupie. Wychowanie w grupie integracyjnej zróżnicowanej wiekowo, Pedagog, Warszawa 2010 • Morreale S. P., Spitzberg B. H., Barge J. K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, PWN, Warszawa 2011. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W trakcie wykładów realizowane są następujące treści: 1.Organizacja procesu uczenia się w przedszkolu i szkole. 2. Zasady dotyczące organizacji procesu uczenia się. 3. Metody aktywizujące w przedszkolu. 4. Metody aktywizujące w szkole 5.Metody wspierania rozwoju dzieci w przedszkolu i szkole. 6.Uczeń - nauczyciel - rodzic, a organizacja procesu uczenia się |
||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa wykładowa dla II DZ PEP / WZP |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.