Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Pedagogika specjalna 20-1F-PES
Semestr zimowy 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Pedagogika specjalna 20-1F-PES
Zajęcia Semestr zimowy 2014/2015 (2014Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy poniedziałek, 13:30 - 15:05
sala 3232
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 24
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Elżbieta Paradowska
Literatura:

Dykcik W. (red.): Pedagogika specjalna. Poznań 2009.

2. Obuchowska I. (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 2005.

3. Piekut - Brodzka D., Kuczyńska - Kwapisz J. (red.): Pedagogika specjalna dla pracowników socjalnych. Warszawa 2009

4. Sękowska Z.: Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa 2000.

5. Sowa J.: Pedagogika specjalna w zarysie. Rzeszów 1999.

6. Zawiślak A., Wybrane zagadnienia pedagogiki specjalnej. Kraków 2009

Literatura uzupełniająca:

1. Bąbka J. (red.): Człowiek niepełnosprawny w różnych fazach życia. Warszawa 2004.

2. Danielewicz D., Pisula E., Terapia i edukacja osób z autyzmem, Warszawa 2009

3. Głodkowska J., Giryński A. (red.), Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób z niepełnosprawnością intelektualną – od bierności do aktywności. Kraków 2006.

4. Kosakowski Cz.: Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej. Toruń 2003.

5. Rzedzicka K.D., Kobylańska A. (red.) Dorosłość, niepełnosprawność, czas współczesny. Na pograniczach pedagogiki specjalnej. Kraków 2003.

6. Speck O.: Niepełnosprawni w społeczeństwie, Gdańsk 2005.

Zakres tematów:

Wspólne i swoiste problemy osób z różnymi niepełnosprawnościami (niewidomych i słabowidzących, niesłyszących i słabosłyszących, osób z autyzmem, osób z fragmentarycznymi deficytami rozwojowymi). Podstawy rehabilitacji osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

Idea integracji osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem.

Uwagi:

grupa ćwiczeniowa dla II roku DZ PS-PSS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.