Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Diagnoza w resocjalizacji 10-2S-DWR
Semestr letni 2014/2015
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Diagnoza w resocjalizacji 10-2S-DWR
Zajęcia Semestr letni 2014/2015 (2014L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy wtorek, 13:30 - 15:05
sala 3088/3089
Budynek z aulami C jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 31
Limit miejsc: (brak danych)
Prowadzący: Katarzyna Nawrocka
Literatura:

iteratura obowiązkowa:

- Ewa Wysocka (2008): Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa, PWN

- Jarosz E., Wysocka E. (2006): Diagnoza psychopedagogiczna-podstawowe problemy i rozwiązania, Warszawa, Wyd. Akademickie „Żak”

- Ostrihańska Z., Greczuszkin A. (2000): Praca z indywidualnym przypadkiem w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego, Lublin, Wyd. Norbertinium

- Pytka L. (1986): Teoretyczne problemy diagnozy w wychowaniu resocjalizującym, Warszawa, wyd. UW

- Skałbania B.(2011): Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne, Kraków, Impuls

- Urban B., J. M. Stanik (red.), Resocjalizacja, Tom I, PWN Warszawa 2007.

- Wojnarska A. (red) (2010): Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia, Lublin, Wyd. UMCS

- Wysocka E. (2008): Diagnoza w resocjalizacji, Warszawa, PWN

Literatura uzupełniająca:

- Kuć M. i Niewiadomska I. (red) (2005), Osobowość przestępcy a proces resocjalizacji, Lublin

- Urban B., Stanik J.M. (red) (2008): Resocjalizacja T.1,2, Wyd. PWN, Warszawa

Zakres tematów:

Wprowadzenie terminologiczne: diagnoza, norma i patologia, kryteria przystosowania

2. Założenia teoretyczne diagnostyki resocjalizacyjnej, kierunki i aspekty diagnozy resocjalizacyjnej

3. Diagnoza behawioralna, interdyscyplinarna i interakcyjna

4. Objawy nieprzystosowania społecznego w obszarach: rodzinnym, szkolnym oraz grupy rówieśniczej

5. Makro i mikro czynniki nieprzystosowania społecznego (rodzina, szkoła, grupy rówieśnicze)

6. Praca metodą indywidualnego przypadku

7. Wybrane narzędzia do diagnozowania w resocjalizacji

8. Skala Nieprzystosowania Społecznego- praktyczne wykorzystanie narzędzia

9. System diagnostyczny I-Level Classification

10. Diagnoza wstępna wybranych patologii

11. Diagnoza penitencjarna

12. Badania osobopoznawcze

13. Podsumowanie zajęć

Metody dydaktyczne:

Metoda podająca, dyskusja, pogadanka, praca z książką, prezentacja, film, metoda problemowa

Metody i kryteria oceniania:

-przygotowanie diagnozy osoby nieprzystosowanej społecznie

- kolokwium pisemne

Uwagi:

ćwiczeniowa dla II roku DZ PC, PSE, gr. 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.