Ewaluacja działania społeczno-pedagogicznego - 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-2F-ES1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ewaluacja działania społeczno-pedagogicznego - 1 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) niestacjonarne II stopnia Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Zagadnienia: ewaluacja – definicje, modele, narzędzia, rezultaty i wskaźniki; Ewaluacja a koncepcja badań w działaniu; Ewaluacja działań a profesjonalizacja; Opracowanie podstawowego projektu ewaluacji planowanego lub prowadzonego działania społeczno-pedagogicznego (w modelu badanie w działaniu). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza ma uporządkowaną wiedzę na temat projektowania działań społeczno-pedagogicznego (w pracy opiekuńczo-wychowawczej) w odniesieniu do etapu ewaluacji działań podejmowanych w projekcie; ma uporządkowaną wiedzę na temat ewaluacji realizowanych działań; zna narzędzia i wskaźniki ewaluacji; zna założenia i cele oraz rodzaje ewaluacji; Umiejętności potrafi konstruować narzędzia ewaluacji podjętego działania; potrafi wybrać i uzasadnić właściwy dla ewaluacji działania społeczno-pedagogicznego, sposób postępowania, w tym: sformułować cele ewaluacji, wybrać i uzasadnić metodę ewaluacji, sformułować rezultaty działania, ustalić wskaźniki; Kompetencje społeczne odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Metody oceniania efektów uczenia się. W obszarze wiedzy: - kolokwium, metoda problemowa, realizacja zadań etapowych podczas zajęć W obszarze umiejętności: - metoda problemowa, case study, realizacja zadań etapowych ewaluacji projektu społeczno-pedagogicznego. W obszarze postaw: - realizacja zadań etapowych, ewaluacja projektu społeczno-pedagogicznego |
|
Pełny opis: |
1. Pojęcie ewaluacji. 2. Monitoring a ewaluacja – definicje, modele, cele, metody i narzędzia gromadzenia danych, rezultaty i wskaźniki. 3. Ewaluacja a koncepcja badań w działaniu 4. Ewaluacja działań a profesjonalizacja; 5. Opracowanie podstawowego projektu ewaluacji planowanego lub prowadzonego działania społeczno-pedagogicznego (w modelu badanie w działaniu). 6. Raport ewaluacyjny. |
|
Literatura: |
Anna Góral, Beata Jałocha, Grzegorz Mazurkiewicz, Michał Zawadzki (2019). Badania w działaniu. Książka dla kształcących się w naukach społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dostęp online: https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/130384/goral_jalocha_mazurkiewicz_zawadzki_badania_w_dzialaniu_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska (2013). Projekt socjalny wobec niedostosowanych społecznie. Skrypt dla studentów. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku. Anna Kowalewska (2015). Ewaluacja projektu: praktyczne wskazówki, przykłady pytań kwestionariuszowych i narzędzi badawczych. Departament Edukacji i Wydawnictw NBP. Warszawa. Narzędziownik ewaluacyjny, dostęp online: https://pte.org.pl/wp-content/uploads/2022/03/PL_EMPLOYMENT_TOOLKIT.pdf |
|
Uwagi: |
Stosowane metody pracy: miniwykład konwersatoryjny, metoda problemowa, warsztatowa, pogadanka. Nakład czasu pracy studenta: czas zajęć w 1 sem. 12, przygotowanie do zajęć 12, przygotowanie do zaliczenia 10. Łączny nakład czasu pracy studenta: 34 godz. Ilość punktów ECTS: 2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.