Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ewaluacja działania społeczno-pedagogicznego - 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-2F-ES1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ewaluacja działania społeczno-pedagogicznego - 1
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) niestacjonarne II stopnia
Obowiązkowe dla 3 sem. (WS) ped. opiekuńczo-wych. i szkolnej, (2-l) stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

Zagadnienia: ewaluacja – definicje, modele, narzędzia, rezultaty i wskaźniki; Ewaluacja a koncepcja badań w działaniu; Ewaluacja działań a profesjonalizacja; Opracowanie podstawowego projektu ewaluacji planowanego lub prowadzonego działania społeczno-pedagogicznego (w modelu badanie w działaniu).

Efekty uczenia się:

Wiedza

ma uporządkowaną wiedzę na temat projektowania działań społeczno-pedagogicznego (w pracy opiekuńczo-wychowawczej) w odniesieniu do etapu ewaluacji działań podejmowanych w projekcie;

ma uporządkowaną wiedzę na temat ewaluacji realizowanych działań; zna narzędzia i wskaźniki ewaluacji; zna założenia i cele oraz rodzaje ewaluacji;

Umiejętności

potrafi konstruować narzędzia ewaluacji podjętego działania;

potrafi wybrać i uzasadnić właściwy dla ewaluacji działania społeczno-pedagogicznego, sposób postępowania, w tym: sformułować cele ewaluacji, wybrać i uzasadnić metodę ewaluacji, sformułować rezultaty działania, ustalić wskaźniki;

Kompetencje społeczne

odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku i pośrednio modeluje to podejście wśród innych;

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Ziomek-Michalak
Prowadzący grup: Katarzyna Ziomek-Michalak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Metody oceniania efektów uczenia się. W obszarze wiedzy:

- kolokwium, metoda problemowa, realizacja zadań etapowych podczas zajęć

W obszarze umiejętności:

- metoda problemowa, case study, realizacja zadań etapowych ewaluacji projektu społeczno-pedagogicznego.

W obszarze postaw:

- realizacja zadań etapowych, ewaluacja projektu społeczno-pedagogicznego

Pełny opis:

1. Pojęcie ewaluacji.

2. Monitoring a ewaluacja – definicje, modele, cele, metody i narzędzia gromadzenia danych, rezultaty i wskaźniki.

3. Ewaluacja a koncepcja badań w działaniu

4. Ewaluacja działań a profesjonalizacja;

5. Opracowanie podstawowego projektu ewaluacji planowanego lub prowadzonego działania społeczno-pedagogicznego (w modelu badanie w działaniu).

6. Raport ewaluacyjny.

Literatura:

Anna Góral, Beata Jałocha, Grzegorz Mazurkiewicz, Michał Zawadzki (2019). Badania w działaniu. Książka dla kształcących się w naukach społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Dostęp online: https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/130384/goral_jalocha_mazurkiewicz_zawadzki_badania_w_dzialaniu_2019.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Kinga Przybyszewska, Małgorzata Jagodzińska (2013). Projekt socjalny wobec niedostosowanych społecznie. Skrypt dla studentów. Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.

Anna Kowalewska (2015). Ewaluacja projektu: praktyczne wskazówki, przykłady pytań kwestionariuszowych i narzędzi badawczych. Departament Edukacji i Wydawnictw NBP. Warszawa.

Narzędziownik ewaluacyjny, dostęp online: https://pte.org.pl/wp-content/uploads/2022/03/PL_EMPLOYMENT_TOOLKIT.pdf

Uwagi:

Stosowane metody pracy:

miniwykład konwersatoryjny, metoda problemowa, warsztatowa, pogadanka.

Nakład czasu pracy studenta: czas zajęć w 1 sem. 12, przygotowanie do zajęć 12, przygotowanie do zaliczenia 10. Łączny nakład czasu pracy studenta: 34 godz. Ilość punktów ECTS: 2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)