Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zabawa i zabawki w procesie wczesnego wspomagania rozwoju

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-ZIZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zabawa i zabawki w procesie wczesnego wspomagania rozwoju
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin
Obow. III sem. stud. pod.: wcz. wsp. roz. małych dz. ze złoż. zab. rozw. oraz wspier. ich rodzin
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Zna rodzaje zabaw i rodzaje zabawek

E.1.WW.W3 Zabawy, zabawki przydatne we wczesnym wspomaganiu rozwoju

E.1.WW.W3 Zasady i warunki samodzielnego wykonania zabawki dla dziecka ze złożona niesprawnością

Umiejętności

E.1WW.U3 Umie dokonać wyboru odpowiedniej zabawki dla wybranego dziecka

E.1WW.U3 Umie wykonać zabawki dla dziecka ze złożoną niesprawnością

E.1WW.U3 Umie zaplanować i przeprowadzić warsztaty dla rodziców z zakresu konstruowania zabawek

Kompetencje społeczne

E2WW.K3 Współpraca w grupie

E2WW.K3 Empatyczny w kontaktach z dzieckiem i rodzicami

E2WW.K3 Kreatywny.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Bożena Kazanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grażyna Walczak
Prowadzący grup: Katarzyna Kruś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

zaliczenie na podstawie wykonanych zadań

Pełny opis:

Zabawy, zabawki przydatne we wczesnym wspomaganiu rozwoju

Rodzaje zabawek

Zasady i warunki samodzielnego wykonania zabawki dla dziecka ze złożona niesprawnością

Literatura:

Piszczek M. ( 2002): Terapia zabawa , terapia przez sztukę. CMPP-P, Warszawa

Walczak G.(red.)(2005) Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z uszkodzonym wzrokiem z dodatkowymi niepełnosprawnościami. MENiS, Warszawa

Materiały podane przez wykładowcę

Uwagi:

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 5

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20

Inne formy 5

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)