Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-ZDM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja integracyjna i włączająca |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna i rozumie uwarunkowania agresji i przemocy w szkole; pojęcia przemocy symbolicznej, przemocy dorosłych i przemocy rówieśniczej; - Zna i rozumie zachowania ryzykowne; tradycyjne i nowoczesne zachowania ryzykowne; uwarunkowania podejmowania zachowań ryzykownych; zachowania ryzykowne online i offline; - Zna i rozumie problematykę uzależnienia i zagrożenia uzależnieniem. Umiejętności: - Potrafi diagnozować zachowania świadczące o wystąpieniu konfliktu w grupie zróżnicowanej; - Potrafi rozpoznać przyczyny agresji i przemocy w szkole oraz podejmować działania profilaktyczne; - Potrafi odróżnić sprawcę od ofiary przemocy. Kompetencje społeczne: - Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu edukacyjno-terapeutycznego w szkole i klasie szkolnej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Miałkowska-Kozaryna, Marta Pągowska | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się na platformie Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6bfca8f02a934c29b29ab5ff751fe18c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c7070404-ea77-4f50-9f58-0cf5c58b91ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Na zaliczenie przedmiotu składa się: - frekwencja - aktywny udział w zajęciach |
|
Pełny opis: |
Pełny opis zajęć: 1. Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z przedmiotem 2. Uzależnienia od substancji 3. Uzależnienia behawioralne 4. Współczesne zachowania ryzykowne młodzieży 5. Zachowania agresywne i przemocowe, sytuacje konfliktowe 6. Diagnozowanie zagrożeń 7. Możliwości pomocy |
|
Literatura: |
• Pospiszyl, I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Jędrzejko, M. (red.) (2006). Patologie społeczne. Pułtusk : Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. • Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Leczenie i profilaktyka. Warszawa: Difin. • Kwiatkowska, G., Siudem, I. (red.) (2012) Zachowania ryzykowne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej • Plopa M. (2007). Człowiek u progu trzeciego tysiąclecia. Zagrożenia i wyzwania. Elbląg, Kraków: Wydaw. Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej, Oficyna Wydawnicza Impuls |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe – 10 przygotowanie do zajęć - 10 Liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu składa się: - frekwencja - aktywny udział w zajęciach |
|
Pełny opis: |
Pełny opis zajęć: 1. Zapoznanie z podstawową terminologią związaną z przedmiotem 2. Uzależnienia od substancji 3. Uzależnienia behawioralne 4. Współczesne zachowania ryzykowne młodzieży 5. Zachowania agresywne i przemocowe, sytuacje konfliktowe 6. Diagnozowanie zagrożeń 7. Możliwości pomocy |
|
Literatura: |
• Pospiszyl, I. (2008). Patologie społeczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN • Jędrzejko, M. (red.) (2006). Patologie społeczne. Pułtusk : Wyższa Szkoła Humanistyczna im. Aleksandra Gieysztora. • Kozak, S. (2007). Patologie wśród dzieci i młodzieży. Leczenie i profilaktyka. Warszawa: Difin. • Kwiatkowska, G., Siudem, I. (red.) (2012) Zachowania ryzykowne. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej • Plopa M. (2007). Człowiek u progu trzeciego tysiąclecia. Zagrożenia i wyzwania. Elbląg, Kraków: Wydaw. Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej, Oficyna Wydawnicza Impuls |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe – 10 przygotowanie do zajęć - 10 Liczba punktów ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Gosk-Sobańska, Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.