Warsztat wychowawczy pedagoga
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-WWY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat wychowawczy pedagoga |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja integracyjna i włączająca |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna i rozumie pojęcia stylów i postaw wychowawczych w szkole, postaw nauczycieli i uczniów. Umiejętności: - Potrafi projektować zajęcia dla zróżnicowanych grup uczniów. Kompetencje społeczne: - Jest gotów do postępowania zgodnego z zasadami etyki zawodowej w procesie rozpoznawania zachowań świadczących o wystąpieniu konfliktu lub stosowaniu przemocy i określania wskazań terapeutycznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Miałkowska-Kozaryna, Marta Pągowska | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Zajęcia odbywają się na platformie Teams: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a6bfca8f02a934c29b29ab5ff751fe18c%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c7070404-ea77-4f50-9f58-0cf5c58b91ce&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Na zaliczenie przedmiotu składa się: - frekwencja - aktywny udział w zajęciach |
|
Pełny opis: |
Pełny opis zajęć: 1. Rola pedagoga w procesie wychowania 2. Zasady, metody i style pracy z uczniami z SPE 3. Podstawowe umiejętności i błędy wychowawcze 4. Wsparcie pedagogiczne uczniów i ich rodzin 5. Ewaluacja oddziaływań wychowawczych |
|
Literatura: |
• Gajewska, G. (2001). Elementy pedagogiki opiekuńczej oraz metodyki opieki i wychowania. Zielona Góra: Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. • Kamińska, U. (2003). Zarys metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w rodzinnych i instytucjonalnych formach wychowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. • Gajewska, G. (2009). Pedagogika opiekuńcza: elementy metodyki. Zielona Góra: Gaja. • Zych, W. (1993). Węzłowe problemy pedagogiki specjalnej: przewodnik metodyczny dla studentów pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Częstochowa: WSP. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, prezentacja, metoda problemowa Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe – 10 przygotowanie do zajęć - 10 Liczba punktów ECTS: 1 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.