Warsztat terapeuty pedagogicznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-WTP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztat terapeuty pedagogicznego |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: terapia pedagogiczna |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Warsztat terapeuty pedagogicznego EFEKTY UCZENIA SIĘ Lp. Odniesienie do efektów kierunkowych (symbol efektu) Wiedza 1 E.2K.W3. Zna i rozumie warsztat terapeuty pedagogicznego, w tym funkcje zadania oraz rolę terapeuty w procesie wspierania rozwoju ucznia z trudnościami w uczeniu się 2 E.1K.W1. Zna postawy nauczycieli wobec ucznia z dysleksją rozwojową 3 E.2K.W2 Zna metody i formy i zasady udzielania wsparcia nauczycielom pracującym z dzieckiem lub uczniem z grupy ryzyka oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przedszkolu lub szkole Umiejętności 4 E.2K.U3. Potrafi wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego oraz analizować własne działania dydaktyczne, wychowawcze i terapeutyczne 5 E.2K.U2 Umie komunikować się ze specjalistami w zespole terapeutycznym 6 E.1K.U1. Potrafi określać postawy nauczycieli wobec ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się 7 E.2K.U2. Potrafi projektować proces wsparcia nauczycieli pracujących z dzieckiem i uczniem z grupy ryzyka oraz ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się w przedszkolu i szkole Kompetencje społeczne 8 E.2K.K3. Dostrzega potrzebę samodzielnego doskonalenia własnych kompetencji psychopedagogicznych oraz pogłębiania wiedzy pedagogicznej 9 E.2K.K4. Rozumie potrzebę współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy. 10 E.2K.K1. Rozumie potrzebę okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym pomocy i wsparcia TREŚCI PROGRAMOWE - Funkcje, zadania, rola i wyzwania terapeuty pedagogicznego jako diagnosty, specjalisty terapii, mentora oraz mediatora. - Warsztat umiejętności interpersonalnych profesjonalnego terapeuty pedagogicznego (twórcza postawa, pasja, postawa otwartości, dostrzeganie sukcesów, radzenie sobie z kryzysami). - Kompetencje psychopedagogiczne specjalisty terapii pedagogicznej. - Postawy nauczycieli wobec ucznia we specyficznymi trudnościami w uczeniu się. - Wielowymiarowość pracy w zespole terapeutycznym. - Metodyczne aspekty współpracy terapeuty z nauczycielami i innymi specjalistami. - Metody i formy wsparcia nauczyciela ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. - Podejścia wykorzystujące nowe technologie. - Organizacja pracy i przestrzeni w gabinecie terapeuty pedagogicznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Gosk-Sobańska, Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Dłużniewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Bernadetta Kosewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
aktywność na zajęciach analiza problemu |
|
Pełny opis: |
- Funkcje, zadania, rola i wyzwania terapeuty pedagogicznego jako diagnosty, specjalisty terapii, mentora oraz mediatora. - Warsztat umiejętności interpersonalnych profesjonalnego terapeuty pedagogicznego (twórcza postawa, pasja, postawa otwartości, dostrzeganie sukcesów, radzenie sobie z kryzysami). - Kompetencje psychopedagogiczne specjalisty terapii pedagogicznej. - Postawy nauczycieli wobec ucznia we specyficznymi trudnościami w uczeniu się. - Wielowymiarowość pracy w zespole terapeutycznym. - Metodyczne aspekty współpracy terapeuty z nauczycielami i innymi specjalistami. - Metody i formy wsparcia nauczyciela ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. - Podejścia wykorzystujące nowe technologie. - Organizacja pracy i przestrzeni w gabinecie terapeuty pedagogicznego. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: wykład problemowy, dyskusja, metoda sytuacyjna, działania praktyczne Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. ćwiczenia - 10 Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5 Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.