Współpraca z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-UZS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współpraca z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: terapia pedagogiczna |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Gosk-Sobańska | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia ocena projektu |
|
Pełny opis: |
Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego. Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Systemowy model funkcjonowania rodziny. Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy Warsztaty i konsultacje Poradnictwo Psychoedukacja Grupy wsparcia. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP. Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz. Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP. Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa. Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk. |
|
Uwagi: |
LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab03008756efe4025ade59c3300e3512b%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c807f33-8124-421d-bb01-362cff398c2d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 5 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia ocena projektu |
|
Pełny opis: |
Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego. Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Systemowy model funkcjonowania rodziny. Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy Warsztaty i konsultacje Poradnictwo Psychoedukacja Grupy wsparcia. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP. Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz. Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP. Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa. Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk. |
|
Uwagi: |
LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab03008756efe4025ade59c3300e3512b%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c807f33-8124-421d-bb01-362cff398c2d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 5 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bernadetta Kosewska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Kruś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia ocena projektu |
|
Pełny opis: |
Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego. Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Systemowy model funkcjonowania rodziny. Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy Warsztaty i konsultacje Poradnictwo Psychoedukacja Grupy wsparcia. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP. Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne. Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz. Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP. Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa. Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie się do egzaminu 5 Przygotowanie projektu Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Gosk-Sobańska | |
Prowadzący grup: | Diana Aksamit | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.