Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Współpraca z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-UZS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Współpraca z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: terapia pedagogiczna
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Gosk-Sobańska
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia

ocena projektu

Pełny opis:

Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego.

Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Systemowy model funkcjonowania rodziny.

Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających.

Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy

Warsztaty i konsultacje

Poradnictwo

Psychoedukacja

Grupy wsparcia.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP.

Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.

Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP.

Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP

Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa.

Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab03008756efe4025ade59c3300e3512b%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c807f33-8124-421d-bb01-362cff398c2d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA

wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Kamil Kuracki
Prowadzący grup: Kamil Kuracki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia

ocena projektu

Pełny opis:

Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego.

Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Systemowy model funkcjonowania rodziny.

Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających.

Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy

Warsztaty i konsultacje

Poradnictwo

Psychoedukacja

Grupy wsparcia.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP.

Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.

Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP.

Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP

Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa.

Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

LINK DO ZAJĘĆ W MS TEAMS

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab03008756efe4025ade59c3300e3512b%40thread.tacv2/conversations?groupId=2c807f33-8124-421d-bb01-362cff398c2d&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

METODY KSZTAŁCENIA

wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 5

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bernadetta Kosewska
Prowadzący grup: Katarzyna Kruś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia

ocena projektu

Pełny opis:

Idea i uwarunkowania partnerstwa edukacyjnego.

Czynniki determinujące i podtrzymujące współpracę rodziców, specjalistów i nauczycieli dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Systemowy model funkcjonowania rodziny.

Problemy rodziny dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przekazywanie informacji o wyniku diagnozy dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz współpraca rodziców i nauczycieli w wyznaczaniu kierunków działań wspierających.

Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy pomocy rodzinie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Rozmowa, wywiad jako źródło pomocy

Warsztaty i konsultacje

Poradnictwo

Psychoedukacja

Grupy wsparcia.

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Bernard, H. S., MacKenzie, K. R. (2001), Podstawy terapii grupowej, Gdańsk: GWP.

Cieszyńska, J., Korendo, M. (2007), Wczesna interwencja terapeutyczna. Stymulacja rozwoju dziecka. Od noworodka do 6 roku życia., Kraków: Wydawnictwo Edukacyjne.

Karwowska M. (2007), Macierzyństwo wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie, Wyd. Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz.

Kielin, J. (2003), Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego, Gdańsk: GWP.

Kubacka-Jasiecka (2010), Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne

Obuchowska, I.( 2008), Dziecko niepełnosprawne w rodzinie, Warszawa: WSiP

Pisula E. (1997), Psychologiczne problemy rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, Wyd. UW, Warszawa.

Pisula E., Danilewicz D. (red.). (2007), Rodzina z dzieckiem z niepełnosprawnością, Wyd. Harmonia, Gdańsk.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do egzaminu 5

Przygotowanie projektu

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Gosk-Sobańska
Prowadzący grup: Diana Aksamit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)