Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-RUP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: terapia pedagogiczna z wczesnym wspomaganiem rozwoju |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena projektu |
|
Pełny opis: |
Elementarne i złożone procesy poznawcze człowieka - podstawowe zagadnienia Istota i aspekty uwagi.Wybrane teorie uwagi Właściwości percepcji. Wybrane teorie percepcji Natura pamięci i czynności pamięciowe. Wybrane teorie pamięci Charakterystyka myślenia twórczego. Heurystyki rozwiązywania problemów. Wybrane teorie kreatywności Trening koncentracji uwagi Trening pamięci Trening spostrzegania Trening szybkiego czytania Trening notowania, organizowania i streszczania materiału Trening twórczego myślenia. Trening relaksacyjny Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS 2. Nęcka E., (2012), Trening twórczości, Gdańsk: GWP 3. Strelau, J. (red.) (2004), Psychologia. Podręcznik akademicki t. 2, Gdańsk: GWP. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium. 2. Boucher, F., Avard, J. (2006), Podręcznik skutecznego uczenia się. Słuchanie, notowanie, czytanie, zapamiętywanie, pisanie prac, zdawanie egzaminów, ćwiczenie koncentracji, kontrolowanie emocji, gospodarowanie czasem., Warszawa: Wydawnictwo KDC. 3. Normann, U. (2002), Trening pamięci. Ćwiczenia słowne, zagadki, rebusy, Warszawa: Wydawnictwo KDC. 4. Rudzki, P. (2009), Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie. Gliwice: Wydawnictwo Helion. 5. Jaworska-Jamruszkiewicz (2015), Szybkie czytanie., Warszawa: Edgard |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30h (wykład i warsztat) Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5h Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Kuracki | |
Prowadzący grup: | Kamil Kuracki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.