Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rozpoznawanie i kształcenie dzieci zdolnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-RKD1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rozpoznawanie i kształcenie dzieci zdolnych
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Kiedy uczeń może realizować indywidualny program nauki?

Co to znaczy indywidualny program nauki?

Kiedy można wystąpić z wnioskiem o zezwolenie na indywidualny program nauki?

Jakie warunki musi spełnić zaproponowany uczniowi indywidualny program nauki?

Jak klasyfikuje się i promuje ucznia realizującego indywidualny program nauki?

Czym różni się indywidualny program nauki od indywidualnego toku nauki?

Krytyczne i różnorodne myślenie,

Nabycie umiejętności rozwiązywania problemów(rozwijanie procesów myślowych uczniów),

Nabycie umiejętności właściwej oceny zachowania i reakcji uczniów;

Nabycie umiejętności do motywowania innych;

Nabycie umiejętności stymulowania zainteresowania nauką;

Nabycie umiejętności aranżowania sytuacji z oczekiwaniami uczniów.

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

zna różnice pomiędzy myśleniem krytycznym a twórczym

wie jakie są kryteria oceniania zachowań i reakcji dziecka zdolnego

Umiejętności

rozpoznaje zdolności dzieci

organizuje zajęcia dla dzieci zdolnych

Kompetencje społeczne

przyjmuje aktywną postawę w kreowaniu takich warunków kształcenia dzieci oraz samokształcenia nauczycieli, aby nauczanie uwzględniało zdolności dzieci

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Kosiarek, Agnieszka Olechowska
Prowadzący grup: Teresa Kosiarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Teresa Kosiarek, Agnieszka Olechowska
Prowadzący grup: Teresa Kosiarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)