Podstawy terapii integracji sensorycznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PTS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy terapii integracji sensorycznej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podypl. : terapia pedag. z edukacją daltońską i elem. systemu M. Montessori |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Poznanie podstaw teorii integracji sensorycznej. Studenci zapoznają się z wybranymi badaniami naukowymi oraz koncepcjami zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Omówiona zostanie diagnostyka oraz przegląd obajwów zaburzeń procesów przetwarzania sensorycznego. Zaprezentowane zostaną pomoce sensoryczne oraz krótkie filmy ilustrujące terapię integracji sensorycznej. |
Literatura: |
Maas, V. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa: WSiP Klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa DC: 0-3 R, Warszawa, Oficyna Wydawnicza Fundament s.c., 2007. Fisher G., Murray E., Bundy A.: Sensory integration, Theory and practice, Philadelphia, F.A. Davis Company, 1991. Ayres J.: Sensory integration and learning disorder, Los Angeles, Western Psychological Services, 1972. Miller L. , Hanft B. E., Lane S. J.: Toward a Concensus in Terminology in Sensory Integration Theory and Practice: Part 1: Taxonomy of Neurophysiological Processes, American Occupational Therapy Association, 2000; Volume 23, No 1:1-4. Affolter, F. (1999). Spostrzeganie, rzeczywistość, język. Warszawa: WSiP |
Efekty uczenia się: |
Student: Zna założenia metodyki pracy z materiałem sensorycznym. Umiejętności Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne Kompetencje społeczne Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Lewandowska, Marta Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Marta Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.