Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pedagogiki specjalnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PPS1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy pedagogiki specjalnej
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: tyflopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza (max. 10)

Potrafi omówić koncepcje, cele, zadania pedagogiki specjalnej oraz najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością

Potrafi wymienić najczęstsze przyczyny powodujące niepełnosprawność sprzężoną (dysfunkcją wzroku i słuchu, dysfunkcja wzroku i niepełnosprawność intelektualna, dysfunkcja wzroku i mpdz) oraz scharakteryzować ich psychospołeczne następstwa funkcjonalne

Potrafi wyjaśnić terminologię z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku i dodatkowymi niepełnosprawnościami zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej

Umiejętności (max. 10)

Potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami z obszaru pedagogiki specjalnej oraz wiedzą z zakresu współczesnych tendencji w pedagogice specjalnej , w celu interpretowania i prognozowania podstawowych grup trudności wynikających z niepełnosprawności oraz elementarnych sposobów wsparcia osób z niepełnosprawnością

Potrafi przedstawić zdrowotne, psychologiczne, społeczne konsekwencje niepełnosprawności wzroku sprzężonej z innymi problemami

Potrafi przedstawić popularne metody komunikacji osób głuchoniewidomych

Kompetencje społeczne (max. 10)

Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy

i potrzebie podejmowania działań wspomagających funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)