Podstawy pedagogiki specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PPS1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy pedagogiki specjalnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: tyflopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (max. 10) Potrafi omówić koncepcje, cele, zadania pedagogiki specjalnej oraz najważniejsze tradycyjne i współczesne nurty w edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością Potrafi wymienić najczęstsze przyczyny powodujące niepełnosprawność sprzężoną (dysfunkcją wzroku i słuchu, dysfunkcja wzroku i niepełnosprawność intelektualna, dysfunkcja wzroku i mpdz) oraz scharakteryzować ich psychospołeczne następstwa funkcjonalne Potrafi wyjaśnić terminologię z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku i dodatkowymi niepełnosprawnościami zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej Umiejętności (max. 10) Potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami z obszaru pedagogiki specjalnej oraz wiedzą z zakresu współczesnych tendencji w pedagogice specjalnej , w celu interpretowania i prognozowania podstawowych grup trudności wynikających z niepełnosprawności oraz elementarnych sposobów wsparcia osób z niepełnosprawnością Potrafi przedstawić zdrowotne, psychologiczne, społeczne konsekwencje niepełnosprawności wzroku sprzężonej z innymi problemami Potrafi przedstawić popularne metody komunikacji osób głuchoniewidomych Kompetencje społeczne (max. 10) Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy i potrzebie podejmowania działań wspomagających funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.