Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogiczne podstawy logopedii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PPL
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogiczne podstawy logopedii
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla I roku stud. podyplomowych: logopedia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w zajęciach.

Pełny opis:

Podstawowe pojęcia pedagogiczne: proces uczenia się, nauczanie, kształcenie, wychowanie, organizacja procesu uczenia, wspieranie rozwoju, strefa najbliższego rozwoju, norma rozwojowa, zaburzenia rozwojowe.

Zabawa jako metoda pracy profilaktyczno-wspomagającej w pracy z dziećmi.

Zabawowe metody aktywizujące w procesie wspomagania rozwoju dzieci.

Potrzeby rozwojowe dzieci.

Literatura:

Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym / red. Bronisława Dymara. Kraków : "Impuls", 2010.

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder , Wyd. 2.- Kraków : "Impuls", 2010.

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. - Kraków : "Impuls", 2010.

Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej/ Małgorzata Kwaśniewska [w:] Dziecko sześcioletnie w szkole: praca zbiorowa / red. Joanna Karczewska, Małgorzata Kwaśniewska.- Kielce, 2009.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

- Zna i rozumie pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających

- Zna podstawowe style nauczania i wie, co to jest strefa najbliższego rozwoju oraz, w jaki sposób organizować proces uczenia, by przynosił spodziewane efekty

- Posiada wiedzę na temat metod pedagogicznych w terapii logopedycznej.

Umiejętności:

- Potrafi analizować pedagogiczne podstawy logopedii, w tym działania profilaktyczno--wspomagające

- Potrafi analizować i stosować metody pedagogiczne

- Potrafi zaproponować zabawy rozwijające aktywność dziecka.

Kompetencje społeczne:

- Jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy w pracy zawodowej

- Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym.

Metody i kryteria oceniania:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i uczestnictwo w zajęciach.

Praktyki zawodowe:

brak

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Emiluta-Rozya
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mikler-Chwastek
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Skrócony opis:

Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w zajęciach.

Pełny opis:

Podstawowe pojęcia pedagogiczne: proces uczenia się, nauczanie, kształcenie, wychowanie, organizacja procesu uczenia, wspieranie rozwoju, strefa najbliższego rozwoju, norma rozwojowa, zaburzenia rozwojowe.

Zabawa jako metoda pracy profilaktyczno-wspomagającej w pracy z dziećmi.

Zabawowe metody aktywizujące w procesie wspomagania rozwoju dzieci.

Potrzeby rozwojowe dzieci.

Literatura:

Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym / red. Bronisława Dymara. Kraków : "Impuls", 2010.

Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder , Wyd. 2.- Kraków : "Impuls", 2010.

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. - Kraków : "Impuls", 2010.

Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej/ Małgorzata Kwaśniewska [w:] Dziecko sześcioletnie w szkole: praca zbiorowa / red. Joanna Karczewska, Małgorzata Kwaśniewska.- Kielce, 2009.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Mikler-Chwastek
Prowadzący grup: Anna Mikler-Chwastek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)