Pedagogiczne podstawy logopedii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-PPL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogiczne podstawy logopedii |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla I roku stud. podyplomowych: logopedia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w zajęciach. |
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia pedagogiczne: proces uczenia się, nauczanie, kształcenie, wychowanie, organizacja procesu uczenia, wspieranie rozwoju, strefa najbliższego rozwoju, norma rozwojowa, zaburzenia rozwojowe. Zabawa jako metoda pracy profilaktyczno-wspomagającej w pracy z dziećmi. Zabawowe metody aktywizujące w procesie wspomagania rozwoju dzieci. Potrzeby rozwojowe dzieci. |
Literatura: |
Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym / red. Bronisława Dymara. Kraków : "Impuls", 2010. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder , Wyd. 2.- Kraków : "Impuls", 2010. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. - Kraków : "Impuls", 2010. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej/ Małgorzata Kwaśniewska [w:] Dziecko sześcioletnie w szkole: praca zbiorowa / red. Joanna Karczewska, Małgorzata Kwaśniewska.- Kielce, 2009. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna i rozumie pedagogiczne podstawy logopedii i działań profilaktyczno-wspomagających - Zna podstawowe style nauczania i wie, co to jest strefa najbliższego rozwoju oraz, w jaki sposób organizować proces uczenia, by przynosił spodziewane efekty - Posiada wiedzę na temat metod pedagogicznych w terapii logopedycznej. Umiejętności: - Potrafi analizować pedagogiczne podstawy logopedii, w tym działania profilaktyczno--wspomagające - Potrafi analizować i stosować metody pedagogiczne - Potrafi zaproponować zabawy rozwijające aktywność dziecka. Kompetencje społeczne: - Jest gotów do wykorzystywania zdobytej wiedzy w pracy zawodowej - Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność i uczestnictwo w zajęciach. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Emiluta-Rozya | |
Prowadzący grup: | Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Mikler-Chwastek | |
Prowadzący grup: | Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest uczestnictwo w zajęciach. |
|
Pełny opis: |
Podstawowe pojęcia pedagogiczne: proces uczenia się, nauczanie, kształcenie, wychowanie, organizacja procesu uczenia, wspieranie rozwoju, strefa najbliższego rozwoju, norma rozwojowa, zaburzenia rozwojowe. Zabawa jako metoda pracy profilaktyczno-wspomagającej w pracy z dziećmi. Zabawowe metody aktywizujące w procesie wspomagania rozwoju dzieci. Potrzeby rozwojowe dzieci. |
|
Literatura: |
Dziecko w świecie zabawy : zabawa i radość w literaturze, muzyce i życiu codziennym / red. Bronisława Dymara. Kraków : "Impuls", 2010. Efektywne i atrakcyjne metody pracy z dziećmi / Mariola Jąder , Wyd. 2.- Kraków : "Impuls", 2010. Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki / Elżbieta Maria Minczakiewicz. - Kraków : "Impuls", 2010. Zabawa jako podstawowa forma aktywności dziecięcej/ Małgorzata Kwaśniewska [w:] Dziecko sześcioletnie w szkole: praca zbiorowa / red. Joanna Karczewska, Małgorzata Kwaśniewska.- Kielce, 2009. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Mikler-Chwastek | |
Prowadzący grup: | Anna Mikler-Chwastek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.