Poradnictwo psychologiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-POR6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Poradnictwo psychologiczne |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Podstawy teoretyczne Zdrowie psychiczne - uwarunkowania Kryzysy rozwojowe Proces poradnictwa Umiejętności potrzebne do prowadzenia poradnictwa |
Pełny opis: |
Podstawy teoretyczne poradnictwa: zdrowie psychiczne i jego uwarunkowania, Czynniki sprzyjające i zagrażające zdrowiu psychicznemu, indywidualne i społeczne uwarunkowania umiejętności realizacji potrzeb i zadań życiowych, teorie odporności Kryzysy rozwojowe, ich uwarunkowania i konsekwencje Cele poradnictwa: pomoc w rozwiązywaniu normatywnych reakcji kryzysowych, asystowanie ludziom w procesie podejmowania ważnych decyzji życiowych, asystowanie ludziom w procesie życia w charakterze eksperta, doskonalenie własnych talentów, doskonalenie samego siebie Proces poradnictwa: tworzenie warunków sprzyjających rozwiązaniu problemu, diagnoza bieżącego problemu, poszukiwanie nowych sposobów rozwiązania problemu, opracowanie programu działania, wprowadzenie programu do realizacji Umiejętności osoby udzielającej poradnictwa psychologicznego |
Literatura: |
• Czabała, Cz., Kluczyńska, S. (red.) (2015). Poradnictwo Psychologiczne. Warszawa: WN PWN • Brzezińska A.I., Appelt K., Ziółkowska B. (2008) Psychologia rozwoju człowieka. W: Strelau J. Doliński D. (red.), Psychologia GWP, Gdańsk, s. 95-292 • Czabała J.C. (red), Zdrowie psychiczne - zagrożenia i promocja, IPiN 2000 • Egan G., Kompetentne pomaganie, Warszawa 2002 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Słuchacz/ka zna cele poradnictwa psychologicznego - zna czynniki sprzyjające i zagrażające zdrowiu psychicznemu - zna etapy procesu poradniczego Umiejętności: - potrafi diagnozować problemy osób zgłaszających się po pomoc - potrafi tworzyć warunki sprzyjające rozwiązaniu problemu Kompetencje społeczne: posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w kontakcie psychologicznym |
Metody i kryteria oceniania: |
test 14 pytań 12-14 - 5 9-11 - 4 6 -10 - 3 5 i mniej - 2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Czabała | |
Prowadzący grup: | Jan Czabała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Czabała | |
Prowadzący grup: | Jan Czabała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jan Czabała, Sylwia Kluczyńska | |
Prowadzący grup: | Jan Czabała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.