Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przesłuchanie dzieci-ofiar i świadków przestępstw

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-PDO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przesłuchanie dzieci-ofiar i świadków przestępstw
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

Przesłuchanie jako specyficzna forma interakcji

Podstawowe pojęcia związane z przedmiotem sprawy. Podstawowe przepisy kpk regulujące procedurę przesłuchania małoletnich – możliwości ochrony dziecka w postępowaniu karnym. Procedury i standardy przesłuchań dzieci w różnym wieku

Literatura:

Budzyńska A. (2008) Jak przesłuchiwać dziecko. Poradnik dla profesjonalistów uczestniczących w przesłuchaniu małoletnich świadków, Warszawa, FDN

Kwiatkowska-Darul V. (2007), Przesłuchanie małoletnich świadków w procesie karnym, Toruń, Dom Organizatora

Wesołowska A. (2007) Regulacje prawne dotyczące ochrony małoletnich w toku postepowania sadowego, w Dziecko krzywdzone. Teoria Badania Praktyka, Nr 20 Warszawa, FDN

Sajkowska M. (2007). Przyjazne przesłuchanie dziecka Warszawa, FDN

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- słuchacz zna podstawowe narzędzia diagnozy psychologicznej dzieci

- zna i rozumie zasady etyczne obowiązujące w pracy z dziećmi i młodzieżą

- zna specyfikę kontaktu z dzieckiem i podstawowe zasady związane z procesem jego diagnozy.

UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi zaplanować przebieg badania diagnostycznego dobierając odpowiednie narzędzia, biorąc pod uwagę wiek dziecka, poziom rozwoju mowy, rozwój psychomotoryczny, postawę wobec badania, zgłaszany problem

- potrafi opracować i zinterpretować wyniki przeprowadzonych osobiście badań diagnostycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dostrzega problemy etyczne w pracy

- diagnostycznej oraz dostrzega specyfikę i znaczenie relacji interpersonalnych w kontakcie diagnostycznym.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Wykład, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Kluczyńska
Prowadzący grup: Alicja Budzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)