Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka zajęć muzycznych we wczesnej edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MZE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka zajęć muzycznych we wczesnej edukacji
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

• Założenia edukacji muzycznej w kształceniu zintegrowanym wynikające z nowej podstawy programowej i jej funkcje w rozwoju dziecka

• Elementy metodyki kształcenia muzycznego dzieci

• Formy aktywności muzycznej w edukacji wczesnoszkolnej

• Środki dydaktyczne wykorzystywane w kształceniu muzycznym dzieci w celu nabywania kompetencji muzycznych dziecka i świadomego posługiwania się muzyką

Literatura:

Dymara B. (red.), Dziecko w świecie muzyki, Kraków 2000

Sacher W., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, Kraków 1999

Sacher W., Wczesnoszkolna edukacja muzyczna, Kraków 1997

Stadnicka J., Terapia muzyką, ruchem i mową, Warszawa 1998

Zwolińska E., Muzyka w nauczaniu zintegrowanym, Bydgoszcz 2002

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

•wie, jakie zadania wynikają z programu edukacji muzycznej dzieci w

młodszym wieku szkolnym

•zna podstawowe cechy pracy nauczyciela muzyki (kompetencje, cele,

metody, formy)

Umiejętności

podaje przykłady różnych form aktywności muzycznej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

Kompetencje społeczne

ma świadomość konieczności doskonalenia własnych umiejętności muzycznych

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Olechowska
Prowadzący grup: Agnieszka Sułkowska-Kornaus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)