Metoda werbo-tonalna we wspomaganiu rozwoju niemowląt
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MWT1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metoda werbo-tonalna we wspomaganiu rozwoju niemowląt |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Zna podstawowe założenia założenia metody werbalno tonalnej. - Zna podstawowe pojęcia związane z metodą werbalno tonalnej. - Ma podstawową wiedzę surdopedagogicznąi potrafi ukierunkować ją na realizację zadań będących elementem określonych działań terapii werbo tonalnej. Umiejętności: - Potrafi zaproponować i przeprowadzić zajęcia edukacyjne z zakresu terapii werbotonalnej - Umie poprawnie pod względem ruchowym wykonywać ćwiczenia muzyczno- wokalno-ruchowe - Potrafi samodzielnie kreować ćwiczenia muzyczno-ruchowe odnoszące się do wybranego/wskazanego problemu. - Umie zastosować w praktyce zdobytą wiedzę i umiejętności: podczas ćwiczeń realizowanych wspólnie przez grupę podczas zajęć, podczas wskazanych przez prowadzącego ćwiczeń (fragmentów ćwiczeń) do samodzielnej realizacji w czasie zajęć. - Wykazuje się kreatywnością i samodzielnością w zakresie tworzenia ćwiczeń z zakresu zajęć muzyczno-ruchowych dla dzieci (ukierunkowanych na umuzykalnianie ogólne i terapię). Kompetencje społeczne: - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. - Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. - Potrafi współpracować ze specjalistami z teamu diagnostyczno-rehabilitacyjnego w zakresie konstruowania programu diagnozy i terapii dziecka. - Potrafi przyjąć odpowiedzialność za przygotowane i prowadzone zajęcia z dzieckiem i rodziną. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Aktywny udziała w zajęciach warsztatowych Aranżacja zajęć z wykorzystaniem pomocy do metody werbotonalnej |
|
Pełny opis: |
- Podstawowe założenia metody werbo-tonalnej - Koncepcja organizacji zajęć - Etapy postępowania terapeutycznego - Metodyka realizacji zajęć - Treningi praktyczne |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - analiza literatury UMIEJĘTNOŚCI: - działania praktyczne- warsztaty - opracowanie scenariuszy zajęć - prezentacja multimedialna KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog - umiejętność pracy w grupie NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (ćwiczenia )- 20 Przygotowanie się do zajęć - 5 Przygotowanie się do zaliczenia - 5 Sumaryczna liczba godzin: 20 Liczba punktów ECTS - 1 Realizacja zajęć online zgodnie z planem zajęć platforma TEAMS https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ad24380504a604c96959b276083fc6ed2%40thread.tacv2/conversations?groupId=4613ad64-cf8c-4f1b-a06e-e802103d4f11&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.