Metoda integracji sensorycznej SI
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MSI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metoda integracji sensorycznej SI |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obow. dla stud. podyp.: wczesne wsp. rozw. małych dz. ze złoż. zaburz. rozw. oraz wspier. ich rodzin Obow. III sem. stud. pod.: wcz. wsp. roz. małych dz. ze złoż. zab. rozw. oraz wspier. ich rodzin |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Zna założenia integracji sensorycznej E.1.WW.W3 Zna podstawy funkcjonowania poszczególnych zmysłów oraz ich dysfunkcje oraz ich funkcjonalne następstwa E.1.WW.W3 Zna zaburzeń integracji sensorycznej: zaburzenia modulacji, zaburzenia postruralne, zaburzenia różnicowania Umiejętności E.1WW.U3 Umie określić dysfunkcje poszczególnych systemów oraz ich funkcjonalne następstwa Kompetencje społeczne E2WW.K3 Współpraca w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Maria Borkowska, Aleksandra Owczarz-Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 10 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grażyna Walczak | |
Prowadzący grup: | Maria Borkowska, Aleksandra Owczarz-Jankowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Zaliczenie z ocena na podstawie wykonanych zadań |
|
Pełny opis: |
Założenia intgeracji sensorycznej, podziału dysfunkcji integracji sensorycznej (przetwarzania sensorycznego Zaburzenia integracji sensorycznej: zaburzenia modulacji, zaburzenia postruralne, zaburzenia różnicowania Koncepcje niskiego poziomu graficznego pisma i jego terapii (zajęcia praktyczne), Podstawowe wskazania terapeutyczne w przypadku dysfunkcji integracji sensorycznej (zajęcia praktyczne), |
|
Literatura: |
Borkowska M., Wagh K.(2011).Integracja sensoryczna na co dzień. Wydawnictwo Lekarskie PZWL Kranovitz. C. (2012).Niezgrane dziecko w świecie gier i zabaw. Zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego. Gdańsk: Harmonia Maas, V. (1998). Uczenie się przez zmysły. Wprowadzenie do teorii integracji sensorycznej. Warszawa: WSiP Materiały wskazane przez wykładowcę |
|
Uwagi: |
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 40 Przygotowanie się do zajęć, lektury 40 Przygotowanie się do egzaminu 16 Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 20 Inne formy 10 Sumaryczna liczba punktów ECTS 6 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.