Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym (obejmuje też przedszkola)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MNZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym (obejmuje też przedszkola) |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: ped. niepełnosprawnych intelektualnie - oligofrenopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zapoznanie słuchaczy ze specyfiką pracy z dziećmi ze znaczną niepełnosprawnością w szkole podstawowej i gimnazjum specjalnym dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym. Zapoznanie słuchaczy z systemem opieki , edukacji i rehabilitacji osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: zna podstawy i regulacje prawne edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym na każdym etapie edukacji zna podstawę programową kształcenia ogólnego obowiązującą na każdym etapie edukacji dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie zna specyfikę kształcenia zintegrowanego; blokowego, przedmiotowego zna specyfikę planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej na każdym etapie edukacyjnym Umiejętności potrafi opracować konspekt zajęć oraz sprawozdanie z zajęć hospitowanych potrafi przeprowadzić zajęcia w szkole specjalnej na I, II i III etapie edukacji, na podstawie zatwierdzonego przez nauczyciela konspektu zajęć potrafi opracować „teczkę” metodyczną potrafi skonstruować miesięczny plan pracy dydaktyczno wychowawczej w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną potrafi planować i realizować działania edukacyjno – terapeutyczne w pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi potrafi stosować odpowiednie formy pracy opiekuńczo – wychowawczej Kompetencje społeczne poszanowanie godności osobowej osób NI wrażliwość osób NI i ich rodziców/rodzeństwa/opiekunów potrafi współpracować w grupie motywacja do pracy/pracowitość |
Metody i kryteria oceniania: |
uczestnictwo w zajęciach zaliczenie pisemne test |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.