Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym (obejmuje też przedszkola)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-MNZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka nauczania i wychowania niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym (obejmuje też przedszkola)
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: ped. niepełnosprawnych intelektualnie - oligofrenopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Zapoznanie słuchaczy ze specyfiką pracy z dziećmi ze znaczną niepełnosprawnością w szkole podstawowej i gimnazjum specjalnym dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym.

Zapoznanie słuchaczy z systemem opieki , edukacji i rehabilitacji osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

zna podstawy i regulacje prawne edukacji uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym na każdym etapie edukacji

zna podstawę programową kształcenia ogólnego obowiązującą na każdym etapie edukacji dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie

zna specyfikę kształcenia zintegrowanego; blokowego, przedmiotowego

zna specyfikę planowania pracy wychowawczo-dydaktycznej na każdym etapie edukacyjnym

Umiejętności

potrafi opracować konspekt zajęć oraz sprawozdanie z zajęć hospitowanych

potrafi przeprowadzić zajęcia w szkole specjalnej na I, II i III etapie edukacji, na podstawie zatwierdzonego przez nauczyciela konspektu zajęć

potrafi opracować „teczkę” metodyczną

potrafi skonstruować miesięczny plan pracy dydaktyczno wychowawczej w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

potrafi planować i realizować działania edukacyjno – terapeutyczne w pracy z osobami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

potrafi stosować odpowiednie formy pracy opiekuńczo – wychowawczej

Kompetencje społeczne

poszanowanie godności osobowej osób NI

wrażliwość osób NI i ich rodziców/rodzeństwa/opiekunów

potrafi współpracować w grupie

motywacja do pracy/pracowitość

Metody i kryteria oceniania:

uczestnictwo w zajęciach

zaliczenie pisemne test

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)