Metodyka kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach ogólnodostępnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-MKN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia specjalnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w placówkach ogólnodostępnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: ped. niepełnosprawnych intelektualnie - oligofrenopedagogika |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Słuchacz: potrafi wskazać różnice między kształceniem integracyjnym a edukacją włączającą umie omówić rozwiązania systemowe w zakresie edukacji integracyjnej, segregacyjnej i włączającej, na przykładzie wybranych krajów świata zna przepisy prawa oświatowego regulujące system edukacji w Polsce zna aktualne zasady, metody, formy pracy wspierające rozwój psychofizyczny uczniów z niepełnosprawnością intelektualną zna czynniki warunkujące skuteczność edukacji uczniów niepełnosprawnych w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych Umiejętności potrafi poddać analizie materiały naukowe na temat niepełnosprawności intelektualnej analizuje wybranego anglojęzycznego tekstu specjalistycznego na temat NI potrafi opracować, zanalizować i zinterpretować studium przypadku rozpoznaje problemy osób NI i ich rodzin potrafi opracować, przeprowadzić i zinterpretować wywiad z członkami rodziny osoby NI zgodnie z perspektywą psychologii pozytywnej potrafi rozpoznać „mocne” strony osoby NI i jej rodziny Kompetencje społeczne poszanowanie godności osobowej osób NI wrażliwość osób NI i ich rodziców/rodzeństwa/opiekunów potrafi współpracować w grupie motywacja do pracy/pracowitość |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.