Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Interwencja kryzysowa w sytuacji uzależnienia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-IUZ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Interwencja kryzysowa w sytuacji uzależnienia
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: poradnictwo psychologiczne i interwencja kryzysowa
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura:

Cierpiałkowska, L, Ziarko, M. (2010). Psychologia uzależnień-alkoholizm. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Johnson V. E. (1994). Interwencja. Jak pomóc komuś, kto nie chce pomocy. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP

Mellibruda J., Sobolewska – Mellibruda Z., (2006). Integracyjna psychoterapia uzależnienia. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP.

Sztander W. (1992). Metoda interwencji w chorobie alkoholowej. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia PTP

Sztander W. (2003). Jutro jest później niż dziś. Powróćmy do interwencji. Terapia uzależnienia i współuzależnienia, 4

Sztander W. (2003). Powróćmy do interwencji. Terapia uzależnienia i współuzależnienia, 5,

Woronowicz B., T (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa: Wyd. Edukacyjne PARPAMEDIA

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

- słuchacz potrafi wyjaśnić mechanizmy uzależnienia od substancji psychoaktywnych

- zna kryteria diagnostyczne uzależnienia wg IC -10. Wyjaśnia psychologiczne mechanizmy uzależnienia.

- zna teoretyczne założenia metody interwencji V.Johnsona: definicja, etapy.

UMIEJĘTNOŚCI:

- potrafi zastosować metodą interwencji wobec osoby uzależnionej

- posiada umiejętność diagnozy w zakresie uzależnienia.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- posiada świadomość specyfiki kontaktu z drugim człowiekiem w sytuacji pomagania i jest wrażliwy na znaczenie relacji interpersonalnej w procesie pomagania.

Metody i kryteria oceniania:

test sprawdzający wiedzę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Kluczyńska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)