Intuicje geometryczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-IGO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Intuicje geometryczne |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: matematycznie uzdolnione dzieci: diagn., wsp. rozw. i edukacja |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (max. 10) Student zna teorie kształtowania się pojęć geometrycznych (M. Hejny, van Hiele) Student rozumie psychologiczne podstawy kształtowania się pojęć geometrycznych, zna przyczyny trudności w uczeniu się geometrii Zna takie pojęcia jak figura geometryczna, potrafi podać nazwy i własności podstawowych figur geometrycznych Zna i rozpoznaje podstawowe relacje geometryczne: przesunięcie równoległe, obrót, symetria osiowa Rozumie znaczenie języka i słownych wypowiedzi w kształtowaniu kompetencji geometrycznych uczniów Umiejętności (max. 10) Potrafi rozpoznać na jakim poziomie rozwoju edukacyjnego znajduje się zadanie geometryczne (przedpojęciowym, wzrokowym, opisowym) Projektuje zajęcia pozwalające na manipulacyjne poznawanie własności geometrycznych Potrafi stymulować rozmowę o obiektach geometrycznych, ukierunkowana na własności obiektów ujmowanych całościowo. Kompetencje społeczne (max. 10) Organizuje współpracę grupową dla stymulowania rozmów o zjawiskach geometrycznych, uczy patrzeć na świat „oczyma geometry” Potrafi wyczulać na artyzm i odczucia estetyczne związane z uprawianiem geometrii Widzi potrzebę kształcenia w zakresie geometrii |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.