Ergoterapia - terapia ręki w rozwoju małego dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-ERG3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ergoterapia - terapia ręki w rozwoju małego dziecka |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: wczesna interwencja - pomoc dziecku i rodzinie (doskonalące) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
- Ergoterapia - założenia. - Terapia ręki- funkcje, etapy rozwojowe, uwarunkowania funkcji ręki - Treningi manualne w edukacji i rehabilitacji zdrowotnej - Ocena funkcji - Metodyka grafomotoryki |
Literatura: |
Piotrowska-Madej K. , Żychowicz A. (2017) Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci Piotrowicz R. (2017) Grafomotoryka. PWN |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Zna normy rozwoju sprawności psychofizycznych - poznanie zasad, technik ergoterapii małego dziecka Zna cele i założenia ergoterapii małego dziecka Ma elementarną wiedzę dotyczącą metod i technik uprawniania manualnego w zastosowaniu w codziennym procesie wspomagania rozwoju dziecka w domu i placówce Ma elementarną wiedzę o bezpieczeństwie i higienie w pracy z małym dzieckiem. Umiejętności: Potrafi scharakteryzować przeprowadzać usprawnianie manualne na podstawie diagnozy funkcjonalnej i rozwojowej dziecka Potrafi prawidłowo zastosować pozycje ułożenia oraz wykonać czynności terapeutyczne uwzględnieniem miejsca i rodzajów zaburzeń napięcia mięśniowego oraz dysfunkcji ruchowych u noworodka, dziecka w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym. Pracować w zespole pełniąc różne role, podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi specjalistami i uczestnikami procesu rehabilitacji, edukacji, terapii. Kompetencje społeczne: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę dokształcania się i rozwoju osobistego. Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka. Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań. Podejmowania odpowiedzialności i wypełniania zobowiązań społecznych, w tym komunikowania się i współpracy z otoczeniem oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne. Odpowiedzialnie pełni rolę zawodową związaną z działalnością rehabilitacyjną, edukacyjną, terapeutyczną i resocjalizacyjną, w tym: przyjmuje odpowiedzialności za podejmowane decyzje, prowadzone działania i ich skutki. Podejmuje refleksje na tematy etyczne, przestrzega zasad etyki zawodowej i etyki badań naukowych. Wykazuje cechy refleksyjnego praktyka, świadomego znaczenia profesjonalizmu w pracy zawodowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Piotrowicz | |
Prowadzący grup: | Izabela Gelleta | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Pełny opis: |
- Ergoterapia - założenia. - Terapia ręki- funkcje, etapy rozwojowe, uwarunkowania funkcji ręki - Treningi manualne w edukacji i rehabilitacji zdrowotnej - Ocena funkcji - Metodyka grafomotoryki |
|
Literatura: |
Piotrowska-Madej K. , Żychowicz A. (2017) Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci Piotrowicz R. (2017) Grafomotoryka. PWN |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy - rozmowa kierowana - wykład UMIEJĘTNOŚCI: - praca z tekstem KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - dialog NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15 Przygotowanie się do zajęć - 18 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 60 Liczba punktów ECTS - 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.