Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza nauczycielska uzdolnień matematycznych: założenia, koncepcja, procedury diagnostyczne, metody, interpretacje i działania wspomagające

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DNU2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza nauczycielska uzdolnień matematycznych: założenia, koncepcja, procedury diagnostyczne, metody, interpretacje i działania wspomagające
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: matematycznie uzdolnione dzieci: diagn., wsp. rozw. i edukacja
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza (max. 10)

Student rozumie znaczenie blokad emocjonalnych w procesie rozwiązywania zadań.

Student zna sposoby funkcjonowania dzieci podczas pokonywania trudności zawartych w zadaniach matematycznych.

Student rozumie mechanizm emocji ujemnych mobilizujący do realizacji celu i to, kiedy te same mechanizmy wpychają dziecko na ścieżkę frustracji.

Student orientuje się w zakresie sposobów kształtowania odporności emocjonalnej uczniów i rozwijaniu zdolności do rozumnego zachowania się w sytuacji trudnej. Wie, jak ważne jest to w procesie wspomagania dzieci uzdolnionych matematycznie.

Umiejętności (max. 10)

Student organizuje i przeprowadza zajęcia w taki sposób, aby dziecko potrafiło kontrolować swoje emocje . Potrafi wspólnie z dziećmi konstruować gry według specjalnej metodyki. .

Student organizuje gry matematyczne dostosowane do poziomu i możliwości uczniów uzdolnionych matematycznie.

Kompetencje społeczne (max. 10)

Student zwraca uwagę na zachowania dzieci podczas rozwiązywania zadań. Wychwytuje te zachowania, które mogą wskazywać, że dzieci nie potrafią podołać zbyt trudnym zadaniom. Odpowiednio reaguje w sytuacjach stresowych dzieci.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)