Diagnoza nauczycielska uzdolnień matematycznych: założenia, koncepcja, procedury diagnostyczne, metody, interpretacje i działania wspomagające
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DNU2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza nauczycielska uzdolnień matematycznych: założenia, koncepcja, procedury diagnostyczne, metody, interpretacje i działania wspomagające |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: matematycznie uzdolnione dzieci: diagn., wsp. rozw. i edukacja |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (max. 10) Student rozumie znaczenie blokad emocjonalnych w procesie rozwiązywania zadań. Student zna sposoby funkcjonowania dzieci podczas pokonywania trudności zawartych w zadaniach matematycznych. Student rozumie mechanizm emocji ujemnych mobilizujący do realizacji celu i to, kiedy te same mechanizmy wpychają dziecko na ścieżkę frustracji. Student orientuje się w zakresie sposobów kształtowania odporności emocjonalnej uczniów i rozwijaniu zdolności do rozumnego zachowania się w sytuacji trudnej. Wie, jak ważne jest to w procesie wspomagania dzieci uzdolnionych matematycznie. Umiejętności (max. 10) Student organizuje i przeprowadza zajęcia w taki sposób, aby dziecko potrafiło kontrolować swoje emocje . Potrafi wspólnie z dziećmi konstruować gry według specjalnej metodyki. . Student organizuje gry matematyczne dostosowane do poziomu i możliwości uczniów uzdolnionych matematycznie. Kompetencje społeczne (max. 10) Student zwraca uwagę na zachowania dzieci podczas rozwiązywania zadań. Wychwytuje te zachowania, które mogą wskazywać, że dzieci nie potrafią podołać zbyt trudnym zadaniom. Odpowiednio reaguje w sytuacjach stresowych dzieci. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.