Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza funkcjonalna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-DFU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza funkcjonalna
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: edu. i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: ped. niepełnosprawnych intelektualnie - oligofrenopedagogika
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Słuchacz:

zna teoretyczne podstawy diagnozy funkcjonalnej

zna cechy dobrej diagnozy

wybrane metody i narzędzia diagnostyczne

zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych

zasady przeprowadzania rozmowy

zasady interpretacji orzeczeń

teoretyczne założenia i zasady konstruowania indywidualnych programów terapeutycznych

Umiejętności

potrafi opracować kwestionariusz wywiadu

potrafi opracować arkusze obserwacyjne

potrafi interpretować dane diagnostyczne

potrafi wykorzystać informacje z oceny funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną

potrafi sformułować cele ogólne i cele szczegółowe do informacji o aktualnym poziomie funkcjonowania osoby z niepełnosprawnością intelektualną

potrafi wykorzystać elementy wybranych metod pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w planowaniu pracy terapeutycznej

Kompetencje społeczne

poszanowanie godności osobowej osób NI

wrażliwość osób NI i ich rodziców/rodzeństwa/opiekunów

potrafi współpracować w grupie

motywacja do pracy/pracowitość

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)