Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DDW3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Zna teoretyczne podstawy psychopedagogicznej diagnozy dziecka w wieku przedszkolny - Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w psychopedagogicznej diagnozie dziecka - Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych - Zna zasady przeprowadzania wywiadu. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu - Potrafi opracować arkusze obserwacyjne - Potrafi interpretować dane diagnostyczne. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób zaliczenia przedmiotu: kolokwium |
|
Pełny opis: |
Teorie, koncepcje i modele rozpoznawania cech rozwoju i funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym jako podstawy diagnozy rozwoju dziecka na etapie wczesnej edukacji. Podstawy prawne, cele, funkcje i rodzaje oceniania jako diagnozy rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym oraz zasady konstruowania narzędzi oceny pedagogicznej umiejętności dzieci w wieku przedszkolnym. Dominujące rodzaje zainteresowań dzieci w wieku przedszkolnym oraz sposoby i metody rozwijania ich zainteresowań. Rozpoznawanie wymiernych i niewymiernych rezultatów pracy nauczyciela. |
|
Literatura: |
M. Karwowska-Struczyk (2012), Edukacja przedszkolna, Wyd. UW, Warszawa (libra ibuk) M. Kotarba-Kańczugowska (2013), Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej, Wyd. APS, Warszawa (libra ibuk) I. Sikorska (2010), Rozwój dziecka w przedszkolu. Stymulujące wartości wybranych systemów edukacyjnych. Wyd. UJ, Kraków (libra ibuk) |
|
Uwagi: |
Metody: prezentacja, wykład, projekt, analiza tekstu, praktyczne działanie. Liczba punktów ECTS- 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit, Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Anna Skwarka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.