Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SP-DDW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychopedagogiczna dziecka w wieku przedszkolnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: diagnoza i terapia z zaburzeniami integracji sensorycznej |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: - Zna teoretyczne podstawy psychopedagogicznej diagnozy dziecka w wieku przedszkolnym - Zna wybrane metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane w psychopedagogicznej diagnozie dziecka - Zna zasady konstruowania arkuszy obserwacyjnych - Zna zasady przeprowadzania wywiadu. UMIEJĘTNOŚCI: - Potrafi opracować kwestionariusz wywiadu - Potrafi opracować arkusze obserwacyjne - Potrafi interpretować dane diagnostyczne. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Jest świadomy zasad etycznych w diagnozie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit | |
Prowadzący grup: | Ewelina Młynarczyk-Karabin, Katarzyna Ouzguid | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Ewelina Młynarczyk-Karabin, Katarzyna Ouzguid | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kolokwium (test) |
|
Pełny opis: |
Rozwój poznawczy prawidłowy i zaburzony w świetle badań. Teoretyczny model oceny rozwoju poznawczego i jego weryfikacja. Charakterystyka zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym – zestaw zadań i narzędzia diagnostyczne. Ocena zadań, interpretacja wykonania (film). Arkusz diagnozy rozwoju poznawczego. Etapy i warunki diagnozy dzieci o prawidłowym i zaburzonym rozwoju. Algorytm postępowania diagnostycznego (dzieci o normatywnym i zaburzonym rozwoju - film). Diagnozowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku 2 lata 6 miesięcy- 6 lat – symulacja diagnozy. Prezentacja procedury diagnostycznej przygotowanej według algorytmu. |
|
Literatura: |
1. Kulesza, E.M. (2013). Dynamiczna diagnoza rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym. (maszynopis). 2. Kulesza, E. M. (2012). Szkoła Specjalna, 1. Warszawa: Wyd. APS. 3. Kulesza, E.M. (red.). (2011). Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się. Warszawa: Wyd. APS. 4. Kulesza, E. M. (2011). Szkoła Specjalna, 1, 2, 3,4,5. Warszawa: Wyd. APS. 5. Kulesza, E.M. (2004). Rozwój poznawczy dzieci z lekkim i umiarkowanym stopniem upośledzenia umysłowego: Diagnoza i wspomaganie. Warszawa: Wyd. APS. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: dyskusja, analiza tekstu, praktycznego działania. Punkty ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Anna Skwarka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Kolokwium (test) |
|
Pełny opis: |
Rozwój poznawczy prawidłowy i zaburzony w świetle badań. Teoretyczny model oceny rozwoju poznawczego i jego weryfikacja. Charakterystyka zdolności poznawczych dzieci w wieku przedszkolnym – zestaw zadań i narzędzia diagnostyczne. Ocena zadań, interpretacja wykonania (film). Arkusz diagnozy rozwoju poznawczego. Etapy i warunki diagnozy dzieci o prawidłowym i zaburzonym rozwoju. Algorytm postępowania diagnostycznego (dzieci o normatywnym i zaburzonym rozwoju - film). Diagnozowanie rozwoju poznawczego dzieci w wieku 2 lata 6 miesięcy- 6 lat – symulacja diagnozy. Prezentacja procedury diagnostycznej przygotowanej według algorytmu. |
|
Literatura: |
1. Kulesza, E.M. (2013). Dynamiczna diagnoza rozwoju poznawczego dziecka w wieku przedszkolnym. (maszynopis). 2. Kulesza, E. M. (2012). Szkoła Specjalna, 1. Warszawa: Wyd. APS. 3. Kulesza, E.M. (red.). (2011). Ruch, wzrok, słuch – podstawa uczenia się. Warszawa: Wyd. APS. 4. Kulesza, E. M. (2011). Szkoła Specjalna, 1, 2, 3,4,5. Warszawa: Wyd. APS. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: dyskusja, analiza tekstu, praktycznego działania. Punkty ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Młynarczyk-Karabin | |
Prowadzący grup: | Anna Skwarka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ouzguid | |
Prowadzący grup: | Anna Skwarka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ouzguid | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Diana Aksamit, Paulina Zalewska | |
Prowadzący grup: | Paulina Zalewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.