Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biomedyczne uwarunkowania możliwości rozwojowych ucznia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SP-BUM1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Biomedyczne uwarunkowania możliwości rozwojowych ucznia
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Ocena wiedzy w tym rozumienie treści przedmiotu na podstawie uczestnictwa w zajęciach i przygotowywanych w grupach 2-3 osobowych referatach tematycznych.

Pełny opis:

Treści wykładów

1.Genetyczne uwarunkowania rozwoju. Błędy w informacji genetycznej i ich skutki dla organizmu. Mutacje de novo. Mechanizmy dziedziczenia błędów w gametach i komórkach somatycznych. Mutacje genowe i chromosomowe, przykłady chorób wpływających na funkcjonowanie w szkole.

2.Czynniki endogenne paragenetyczne i pozagenetyczne w rozwoju prenatalnym człowieka. Teratogeneza.

3. Czynniki egzogenne w rozwoju postnatalnym człowieka. Deficyty środowiskowe czynnikiem upośledzającym rozwój postnatalny.

Treści ćwiczeń

1. Etapowość rozwoju człowieka - osiągnięcia w rozwoju somatycznym i motorycznym po urodzeniu: od narodzin do okresu młodzieńczego: potrzeby żywieniowe,kształtowanie się dojrzałości biologicznej, seksualnej , emocjonalnej i społecznej. Zaburzenia rozwoju.

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

Metody oparte na słowie ( wykład z elementami pogadanki i dyskusji). Prezentacje wybranych zagadnień w czasie ćwiczeń przez studentów.

Ocena na podstawie samodzielnie przygotowanej prezentacji na wybrany temat oraz aktywnego uczestnictwa w cwiczeniach.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 9 godzin więcej informacji
Wykład, 6 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Nowak-Stańczyk
Prowadzący grup: Karolina Nowak-Stańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)