Komunikowanie wyników badań
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SD-1D-KWB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie wyników badań |
Jednostka: | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla III roku DD-SD, stacjonarne III stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
1. PLAKAT KONFERENCYJNY wykonywany indywidualnie przez doktorantki i doktorantów LINK DO ZESPOŁU: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aYwulBXCFbVVqu2Qy_e7wOZBbH-j8-dDb5giYjCshdl81%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1e58daf5-3371-4b9b-ba85-1e5057caf551&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
1. Definicja komunikacji naukowej, rodzaje komunikacji. Dobór odpowiedniej metody komunikacji, zasady tworzenia prezentacji, plakatów, artykułów popularyzujących naukę. 2. Media społecznościowe dla naukowców, rodzaje platform, charakterystyka, plusy i minusy ich wykorzystywania, elementy współpracy z mediami. 3. Interpretacja danych jakościowych i ilościowych, najczęstsze błędy popełniane podczas prezentowania danych, dobór odpowiedniej metody prezentacji danych, w zależności od celu prezentacji, rodzaju danych i grupy odbiorców. 4. Projekt zaliczeniowy: tworzenie plakatów naukowych w oparciu o własne dane badawcze. |
|
Literatura: |
1. Wasylczyk, P. (2017). Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2. Promocja badań w serwisach społecznościowych dla naukowców, Ewa A. Rozkosz, Dolnośląska Szkoła Wyższa 3. https://ekulczycki.pl 4. Osińska, V. (2021). Wizualizować potrafi każdy. Czy jednak robi to poprawnie?. Biuletyn EBIB, (197). 5. Pulak, I., & Wieczorek-Tomaszewska, M. (2011). Infografika–graficzne piękno informacji. XXI Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek-Media-Edukacja”, Kraków. 6. Wilke, C. O. (2020). Podstawy wizualizacji danych. Zasady tworzenia atrakcyjnych wykresów. Helion |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja panelowa - dialog - prezentacja multimedialna UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - prezentacja KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - prezentacja - warsztat NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 12h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Gajda | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Gajda | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
1. PLAKAT KONFERENCYJNY wykonywany indywidualnie przez doktorantki i doktorantów LINK DO ZESPOŁU: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aYwulBXCFbVVqu2Qy_e7wOZBbH-j8-dDb5giYjCshdl81%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=1e58daf5-3371-4b9b-ba85-1e5057caf551&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
|
Pełny opis: |
1. Definicja komunikacji naukowej, rodzaje komunikacji. Dobór odpowiedniej metody komunikacji, zasady tworzenia prezentacji, plakatów, artykułów popularyzujących naukę. 2. Media społecznościowe dla naukowców, rodzaje platform, charakterystyka, plusy i minusy ich wykorzystywania, elementy współpracy z mediami. 3. Interpretacja danych jakościowych i ilościowych, najczęstsze błędy popełniane podczas prezentowania danych, dobór odpowiedniej metody prezentacji danych, w zależności od celu prezentacji, rodzaju danych i grupy odbiorców. 4. Projekt zaliczeniowy: tworzenie plakatów naukowych w oparciu o własne dane badawcze. |
|
Literatura: |
1. Wasylczyk, P. (2017). Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2. Promocja badań w serwisach społecznościowych dla naukowców, Ewa A. Rozkosz, Dolnośląska Szkoła Wyższa 3. https://ekulczycki.pl 4. Osińska, V. (2021). Wizualizować potrafi każdy. Czy jednak robi to poprawnie?. Biuletyn EBIB, (197). 5. Pulak, I., & Wieczorek-Tomaszewska, M. (2011). Infografika–graficzne piękno informacji. XXI Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Człowiek-Media-Edukacja”, Kraków. 6. Wilke, C. O. (2020). Podstawy wizualizacji danych. Zasady tworzenia atrakcyjnych wykresów. Helion |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA WIEDZA: - dyskusja panelowa - dialog - prezentacja multimedialna UMIEJETNOŚCI: - działania praktyczne - dialog - prezentacja KOMPETENCJE SPOŁECZNE: - dyskusja - prezentacja - warsztat NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych (wykład, ćwiczenia) - 12h Przygotowanie się do zajęć - 5h Przygotowanie się do zaliczenia i egzaminu - 5h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.