Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Procedury badań ewaluacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: SC-2F-PBE Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Procedury badań ewaluacyjnych
Jednostka: Instytut Filozofii i Socjologii
Grupy: Obowiązkowe dla I r. SC, stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje.

2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice.

3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne.

4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych.

5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych.

6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji.

7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych.

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka ma wiedzę o metodach, narzędziach oraz technikach pozyskiwania danych charakterystycznych dla badań ewaluacyjnych.

Umiejętności

Student/-ka posiada umiejętność przygotowania, zgodnie z przyjętymi w socjologii standardami, wystąpień ustnych i prac pisemnych.

Potrafi funkcjonować i współdziałać w grupie przy opracowywaniu zleconych zadań.

Umie samodzielnie uzupełniać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze oraz inicjować podobne działania u innych osób.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych, wykazuje aktywność i przedsiębiorczość.

Respektuje zasady etyki zawodowej socjologa oraz normy i reguły prawne, zawodowe i moralne, w tym przestrzega kodeksu ewaluatora.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magda Prokopczuk
Prowadzący grup: Magda Prokopczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Głównym celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu projektowania badań ewaluacyjnych. Podczas kursu studenci zapoznają się z głównymi etapami przygotowywania ewaluacji projektów społecznych.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje.

2. Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice.

3. Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne.

4. Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych.

5. Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych.

6. Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji.

7. Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych.

Literatura:

Bienias Stanisław, Gapski Tomasz, Jąkalski Jakub, Lewandowska Iwona, Opałka Elżbieta, Strzęboszewski Piotr. 2012. Ewaluacja. Poradnik dla pracowników administracji publicznej. Warszawa: MRR.

Durlik Maja, Dziarmakowska Kaja (red.). 2013. Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów Edukacji kulturalnej. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych

Pietras-Goc Bożena (red.) 2008. Ewaluacja jako standard zarządzania w sektorze publicznym. Kraków: Wyższa Szkoła Europejska im. ks. J.Tischnera

Ostrowski Łukasz, Wiśnicka Maria (red.) 2013. Ewaluacja? Jak to się robi? Poradnik dla programów PAFW. Warszawa: Stocznia. Pracownia Badań i innowacji społecznych

Uwagi:

Warunki zaliczenia:

1. Przygotowanie raportu metodologicznego do dowolnie wybranego (lub przez prowadzącą wskazanego) projektu/programu społecznego (nakład pracy 60h)

2. Zaliczenie kolokwium końcowego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.