Podstawy seksuologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | RE-3F-PSE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy seksuologii |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 6 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla 6 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: Podejście do seksualności człowieka na przestrzeni wieków, pojęcie normy w seksuologii, podstawowe pojęcia w seksuologii: tożsamość płciowa, orientacja seksualna - definicja zjawiska, seksualność w ontogenezie człowieka, rozwój psychoseksualny człowieka, nadużycia seksualne wobec nieletnich, prostytucja nieletnich, seksuologia kliniczna, klinika zaburzeń seksualnych wg. ICD-10, nowe metody leczenia zaburzeń seksualnych, klinika zaburzeń preferencji wg. ICD-10, seksuologia biologiczna, anatomia narządów płciowych, fizjologia kobiety, fizjologia mężczyzny, psychofizjologia seksualna. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Zna i rozumie psychologiczne i społeczne koncepcje seksualności człowieka. Ma wiedzę na temat rozwoju seksualnego człowieka w cyklu życia. Rozumie pojęcie normy i patologii seksualnej. Zna modele diagnostyczne w obszarze seksualności człowieka. Umiejętności Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizowania złożonych i nietypowych sytuacji związanych z rozwojem psychoseksualnym oraz z zaburzeniami w tej sferze życia człowieka. Potrafi rozpoznawać zaburzenia i patologie seksualne. Potrafi określić podstawowe kierunki wsparcia osób radzących sobie z problemami zaburzeń sfery seksualnej. Kompetencje społeczne Krytycznie ocenia poziom własnej wiedzy merytorycznej, uznaje znaczenie tej wiedzy dla rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych. Jest wrażliwy na problemy osób z zaburzeniami sfery życia seksualnego. Zasięga opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemów. Jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Mosiołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Mosiołek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.