Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy dla nauczycieli wczesnej edukacji - translatorium - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PW-5F-JON2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy dla nauczycieli wczesnej edukacji - translatorium - 2
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy: Obowiązkowe dla 6 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) niestacj. jednolite mag.
Obowiązkowe dla 6 sem. (PW) ped. przedszkolnej i wczesnoszkolnej, (5-l) stacj. jednolite mag.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Sposoby pomiaru efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

Pogłębianie kompetencji leksykalnych, gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych w celu komunikowania się w języku obcym.

Rozwijanie słownictwa potrzebnego do realizacji zajęć na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Wykorzystywanie literatury dziecięcej w języku obcym oraz piśmiennictwa naukowego w języku obcym w celu doskonalenia własnych umiejętności językowych. Czytanie, pisanie i konwersacja w języku obcym na tematy związane z kierunkiem studiów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Teacher’s Guidebook a New Way of teaching concepts for English classes in primary schools grade 0-3

https://anewwayproject.weebly.com/project-results.html

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

- strony www

- wybrane artykuły z czasopism

Efekty uczenia się:

Wiedza

Student/-ka zna i rozumie podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe w zakresie języka obcego.

Zna kulturę krajów z danego obszaru językowego oraz wybraną literaturę, rymowanki i piosenki a także zabawy dla dzieci w języku obcym.

Umiejętności

Student/-ka potrafi wykorzystywać pogłębione kompetencje leksykalne, gramatyczne, fonetyczne i socjokulturowe w komunikowaniu się w języku obcym.

Potrafi posługiwać się sprawnościami w zakresie rozumienia ze słuchu, mówienia, czytania i pisania w języku obcym.

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym.

Potrafi dobierać w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i uczniami w wieku wczesnoszkolnym odpowiednią literaturę, rymowanki i piosenki oraz zabawy w języku obcym.

Kompetencje społeczne

Student/-ka jest gotowy/gotowa do autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych w zakresie języka obcego.

Metody i kryteria oceniania:

Metody: pogadanka, aktywizujące, projektu, design thiking

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dorota Kożuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Pardej
Prowadzący grup: Marta Poruszek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Student zdobędzie informacje na temat skutecznego nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Słuchacz będzie mógł pogłębić swoje umiejętności w zakresie znajomości języka obcego.

Sposób pomiaru efektów kształcenia - kolokwium.

Pełny opis:

1.Podstawowe struktury gramatyczne oraz formy językowe w zakresie języka angielskiego. Pogłębianie kompetencji fonetycznych i leksykalnych;

2.Kultura krajów anglojęzycznych i innych językowo;

3.Literatura w języku angielskim dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym;

4.Listening, Writing, Speaking, Reading: warsztat pracy nauczyciela.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1)Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching, Pearson.

2)Halliwel S. (2006) Teaching English in the Primary Classroom, Longman.

3)Komorowska H. (2002) Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

4)Komorowska H. (2009) Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

5)Spitzer M. (2017) Jak uczy się mózg, Wydawnictwo Naukowe PWN.

6)Thomson A.J. Martinet A. V., (1992) A Practical English Grammar, Oxford University Press.

7)Żylińska M. (2011) Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe UMK.

Literatura dodatkowa:

1) Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę.

2) Gładysz J. (2014) Storytelling, Wydawnictwo EPROFESS - udostępnione przez wykładowcę.

3) Udostępniane przez wykładowcę skany wskazanych tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: warsztatylaboratoria - 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h

Przygotowanie się do zaliczeń - 20h

Sumaryczna liczba punktow ECTS - 1

Metoda pogadanka

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kożuchowska
Prowadzący grup: Dorota Kożuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Kurs Translatorium ma na celu pogłębienie kompetencji leksykalnych,

gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych niezbędnych do

komunikowania się w języku obcym oraz realizacji zajęć na etapie

przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia obejmują wykonanie zadań indywidualnych i grupowych (praca z tekstem, prezentacje, projekty, dyskusje)

Pełny opis:

.

Doskonalenie umiejętności językowych i rozwijanie warsztatu nauczyciela, miedzy innymi, poprzez opracowywanie projektów grupowych oraz zadań indywidualnych w oparciu o piśmiennictwo naukowe i literaturę dzięcięcą w języku obcym.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching, Pearson.

2) Halliwel S. (2006) Teaching English in the Primary Classroom, Longman.

3) Slattery M., Willis J. (2001) English for Primary Teachers, OUP.

4) Wingate J. (2000) Knowing Me, Knowing You, Delta Publishing.

5) Ociepa R. (2017) United Kingdom at a Glance, PWN.

6) Ociepa R., Bartłomiej Paszylk (2017) United States at a Glance, PWN.

3) Komorowska H. (2002) Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

4) Komorowska H. (2009) Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

5) Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2012), Teaching English to Young Learners, Warszawa PWN.

6) Will S., Reed S., (2010), Primary Music Box, Cambridge, Cambridge University Press.

7) Opracowanie Zbiorowe, (2005) The Festive Year, Felberg.

8) Sliwa G. (2001), Kraków, Wydawnictwo Literackie

9) Thomson A.J. Martinet A. V., (1992) A Practical English Grammar, Oxford University Press.

10) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 3, Express Publishing.

11) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 4, Express Publishing.

Literatura dodatkowa:

1) Języki obce w szkole - wybrane artykuły.

2) Czasopisma anglojęzyczne oraz piśmiennictwo naukowe dostępne w Internecie.

3) Wykłady -Ted Talks

Uwagi:

Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 40h

Przygotowanie się do zaliczeń - 10h

Metody: pogadanka, metoda projektu, design thinking.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Adamina Korwin-Szymanowska
Prowadzący grup: Adamina Korwin-Szymanowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Przedmiot "Język obcy dla nauczycieli wczesnej edukacji - translatorium - 2" koncentruje się na rozwijaniu kompetencji językowych.

Metody i kryteria oceniania są przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych.

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Teacher’s Guidebook a New Way of teaching concepts for English classes in primary schools grade 0-3

https://anewwayproject.weebly.com/project-results.html

Karpeta-Peć B. (2011). Otwarty, aktywny, samodzielny. Alternatywne formy pracy. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych.

Komorowska, H. (2002), Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

Kotarski R. (2017). Włam się do mózgu.

Halliwel S. (1992). Teaching English in the Primary Classroom

Komorowska H., (2009): Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

Pamuła M. (2004). Metodyka nauczania języków obcych w kształceniu zintegrowanym. Warszawa.

Phillips S. 2000. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Reilly V., Ward S.M. (2000). Very Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

Richards J.C., Rodgers T. (2001). Approaches and methods in language teaching. Cambridge: Cambridge University Press.

Języki obce w szkole.

Uzupełnieniem literatury są materiały udostępnione przez wykładowcę.

Uwagi:

Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5h

Przygotowanie się do zaliczeń - 10h

Sumaryczna liczba punktow ECTS - 1

Metody: pogadanka, metoda projektu, design thinking.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kożuchowska
Prowadzący grup: Dorota Kożuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Przedmiot "Język obcy dla nauczycieli wczesnej edukacji - translatorium - 2" koncentruje się na rozwijaniu kompetencji językowych.

Metody i kryteria oceniania są przedstawione na pierwszych zajęciach.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia w zakresie wiedzy, umiejętności, kompetencji obejmują realizację zadań indywidualnych i grupowych (praca z tekstem, prezentacje, projekty, dyskusje).

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching, Pearson.

2) Halliwel S. (2006) Teaching English in the Primary Classroom, Longman.

3) Slattery M., Willis J. (2001) English for Primary Teachers, OUP.

4) Marks J., (2017) English Pronunciation in Use, Cambridge.

5) Ociepa R. (2017) United Kingdom at a Glance, PWN.

6) Ociepa R., Bartłomiej Paszylk (2017) United States at a Glance, PWN.

7) Komorowska H. (2002) Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

8) Komorowska H. (2009) Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

9) Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2009), Teaching English to Young Learners, PWN.

10) Swan M., Walter C. (1998) How English Works, OUP.

11) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 3, Express Publishing.

12) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 4, Express Publishing.

13) Swan., Walter C. (2020) Oxford English Grammar Course Advanced, OUP

14) Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2009), Teaching English to Young Learners, PWN.

Literatura dodatkowa:

1) Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę.

2) Udostępniane przez wykładowcę skany tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Wykłady Ted talks (on-line)

Uwagi:

Godziny kontaktowe: warsztaty/laboratoria - 30h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 15h

Przygotowanie się do zaliczeń - 20h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Metody: pogadanka, dyskusja, metoda projektu, design thinking.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Kożuchowska
Prowadzący grup: Dorota Kożuchowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Kurs Translatorium ma na celu pogłębienie kompetencji leksykalnych,

gramatycznych, fonetycznych i socjokulturowych niezbędnych do

komunikowania się w języku obcym oraz realizacji zajęć na etapie

przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Sposoby pomiaru efektów kształcenia obejmują wykonanie zadań indywidualnych i grupowych (praca z tekstem, prezentacje, projekty, dyskusje)

Pełny opis:

W ramach zajęć studenci będą rozwijać swoje kompetencje językowe poprzez czytanie książek, artykułów naukowych, kart pracy. Rozwiną swoją świadomość procesów uczenia się oraz poznają techniki, metody i sposoby na lepsze poznawanie języka.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1) Harmer J. (2015) The Practice of English Language Teaching, Pearson.

2) Halliwel S. (2006) Teaching English in the Primary Classroom, Longman.

3) Slattery M., Willis J. (2001) English for Primary Teachers, OUP.

4) Marks J., (2017) English Pronunciation in Use, Cambridge.

5) Ociepa R. (2017) United Kingdom at a Glance, PWN.

6) Ociepa R., Bartłomiej Paszylk (2017) United States at a Glance, PWN.

7) Komorowska H. (2002) Metodyka Nauczania Języków Obcych. Fraszka Edukacyjna.

8) Komorowska H. (2009) Skuteczna nauka języka obcego. Struktura i przebieg zajęć językowych, Warszawa, Wydawnictwa CODN.

9) Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2009), Teaching English to Young Learners, PWN.

10) Swan M., Walter C. (1998) How English Works, OUP.

11) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 3, Express Publishing.

12) Dooley J., Evans V. (1999) Grammarway 4, Express Publishing.

13) Swan., Walter C. (2020) Oxford English Grammar Course Advanced, OUP

14) Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. (2009), Teaching English to Young Learners, PWN.

Literatura dodatkowa:

1) Języki obce w szkole - seria wskazanych czasopism (konkretnych artykułów) udostępnione przez wykładowcę.

2) Udostępniane przez wykładowcę skany tekstów, artykułów, których nie można uzyskać on-line.

Wykłady Ted talks (on-line)

Uwagi:

Godziny kontaktowe: warsztaty - 15h

Przygotowanie się do zajęć, lektury - 5h

Przygotowanie się do zaliczeń - 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 1

Metody komunikacyjna, praktyczna, projektowa, eksponująca; pogadanka, dyskusja

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)