Modele pracy socjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-2F-MPS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modele pracy socjalnej |
Jednostka: | Katedra Profilaktyki Społecznej i Pracy Socjalnej |
Grupy: |
Obowiązkowe dla 1 sem. PS, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla 1 sem. PS, (2-l) stacj. II st. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 4: Zapewnić wszystkim edukację wysokiej jakości oraz promować uczenie się przez całe życie |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Model medyczny i model metodycznego działania; model psychospołeczny, model funkcjonalny; model modyfikacji zachowań, podmiotowy i przedmiotowy model pracy socjalnej; model pracy socjalnej zorientowany na problem a podejście skoncentrowane na zadaniach i rozwiązaniach; modele pracy grupowej, środowiskowy model pracy socjalnej; model oparty na budowaniu i rozwoju społeczności – centrum aktywności lokalnej; interpersonalny model pracy socjalnej; model pracy socjalnej w perspektywie koncepcji państwa; model motywowania rodziny do pracy nad zmianą dotychczasowego sposobu życia; model pracy socjalnej „Wsparcie” (sposób odkrycia kreatywnej pracy z klientem/rodziną); Konferencja Grupy Rodzinnej. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza zna w pogłębionym stopniu specyfikę pracy socjalnej i jej powiązania z pedagogiką, psychologią, socjologią, medycyną oraz polityką społeczną; zna w pogłębionym stopniu współczesne modele pracy socjalnej; Umiejętności potrafi samodzielnie diagnozować oraz dokonać pogłębionej oceny pojęć, teorii, zjawisk i procesów społecznych, omówionych w ramach różnych modeli pracy socjalnej, mających wpływ na funkcjonowanie jednostki w rodzinie, grupie społecznej, społeczeństwie; potrafi samodzielnie, w trafny sposób wybrać i zaproponować strategie rozwiązania różnych problemów społecznych, konfliktów lub kryzysów oraz, w oparciu o wybrane modele pracy socjalnej, inicjować nowe formy pomocy; przewidywać wielokierunkowe skutki działalności; przedstawić merytoryczną argumentację dla projektowanych działań; Kompetencje społeczne jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w zakresie pracy socjalnej; jest gotów do odpowiedzialnego zaangażowania w projektowanie i realizację różnych form działań pomocowych i innych form współpracy z różnymi instytucjami i organizacjami na rzecz realizacji działań pomocowych w ramach różnych modeli pracy socjalnej; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 9 godzin
Wykład, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Ziomek-Michalak | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.